Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nieuws kiest Being There en lanceert ‘Feiten mag je voelen’-campagne

Het nieuws is te belangrijk om je schouders over op te halen. Dat is het credo van de nieuwe tv-campagne van RTL Nieuws.
RTL Nieuws lanceert ‘Feiten mag je voelen’-campagne
RTL Nieuws lanceert ‘Feiten mag je voelen’-campagne

RTL Nieuws heeft creatief bureau Being There gekozen om zijn nieuwe merkverhaal en begeleidende campagne te ontwikkelen. Doel is om 'het onderscheidende vermogen' van het nieuwsmerk onder de aandacht te brengen.

related partner content for mobile comes here

RTL Nieuws brengt het nieuws op een manier dat het iets met je doet, dat het je raakt, dat je het voelt. Simpelweg omdat RTL het nieuws te belangrijk vindt om je schouders over op te halen. Deze essentie vormt de basis van de nieuwe campagne, met als pay-off: feiten mag je voelen.

Stef Jongenelen, creatief directeur van Being There, licht toe: 'Feiten zijn feiten. Maar hoe je deze feiten brengt, verschilt nog weleens. En dat is waar RTL Nieuws zich onderscheidt: zij brengen het nieuws altijd op een manier dat het iets met je doet. Zodat het niet zomaar aan je voorbijgaat.'

Drijfveer van 200 journalisten

Sjors van Drie, brand marketing manager bij RTL, vult aan: 'RTL Nieuws is een begrip en bovendien een sterk merk, op tv, online en in de app. Ons merkverhaal en de nieuwe campagne staan dicht bij de drijfveer van de ruim 200 RTL-journalisten die dagelijks het nieuws brengen. Nieuws is te belangrijk om de schouders voor op te halen, dus 'feiten mag je voelen' onderstreept het karakter van ons merk én ons bedrijf.'

De campagne wordt in eerste instantie uitgerold in twee tv-commercials, onder de noemer 'klimaat' en 'onderzoek', hieronder te bekijken. Volgende week volgt de 'miljarden'-commercial. Ook is de campagne online en in print te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in