Premium

Dentsu verlegt focus naar 'modern creativity' en presenteert Dentsu Creative

Doel is om creativiteit in het hele bedrijf 'te verenigen en versnellen'. Hiermee verdwijnt ook de bureaunaam DentsuAchtung.

Fred Levron en Wendy Clark

Dentsu, van origine een medianetwerk, presenteert een nieuw wereldwijd creatief netwerk waarin het zijn creatieve bureaus verenigt. De lancering maakt deel uit van een bredere strategie waarin creativiteit centraal staat. Met de propositie 'Modern creativity' moet creativiteit in het hele bedrijf worden versneld. 

Dit heeft Dentsu zojuist bekendgemaakt op zijn eigen strandfeest in Cannes.

Dentsu Creative zal worden geleid door global ceo Wendy Clark en global cco Fred Levron. Het netwerk bestaat uit 9.000 creatieven in 46 markten die zijn verbonden met '37.000 media- en cxm-experts’, aldus Dentsu.

'De industrie snakt naar verandering'

Fred Levron: 'We presenteren een gloednieuw wereldwijd creatief netwerk, ontworpen voor de moderne wereld. De industrie snakt naar verandering; in de manier waarop we merken bouwen, hoe we samenwerken en de rol van creativiteit. De huidige grote spelers hebben de regels van de vorige eeuw bepaald, daarom hebben wij de ambitie de regels voor de komende decennia te bepalen.'

Wendy Clark: 'Dentsu Creative biedt een vereenvoudigde, moderne creatieve propositie die voldoet aan de behoeften van klanten om bureausilo's en inefficiënties te doorbreken en ons talent te verbinden rond de juiste klantkansen op het juiste moment.'

'Nog beter werk'

De start van de (naams)wijziging is officieus een paar jaar terug al ingezet, toen de Nederlandse bureaus Isobar, Kraftwerk, Mcgarrybowen en Achtung werden gebundeld in DentsuAchtung - een zogenoemd shop-in-shop-bureau. Dentsu kondigt nu een nieuwe stap op wereldwijd niveau aan, wat betekent dat ook de bureaunaam DentsuAchtung verdwijnt.

Hoe groot is deze verandering voor DentsuAchtung in de dagelijkse praktijk? Managing director Sven Vening: 'De grote verandering is met name mentaal, met DentsuAchtung voelde het alsof we onderdeel waren van het netwerk, en nu met Dentsu Creative Amsterdam zíjn we het netwerk.' Daarmee komt een grote verantwoordelijkheid, aldus Vening. 'We zijn een klein land, maar als het op creatie aankomt een 'key market' met mooie global accounts. Daarmee zijn we het aan onze stand verplicht om nog beter werk vanuit Amsterdam te maken, waarmee we laten zien wat modern creativity is.'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie