Merkstrategie / 12 NOVEMBER 2009, 18:20:21 Hoe communicatie echt werkt?... door te bewijzen en niet te beloven De belofte staat centraal in merkcommunicatie. Met zorgvuldig neergezette beelden, personages en pay-offs worden domeinen gekozen en mooie…
Programmatic / 20 OKTOBER 2009, 10:18:12 Social media is geen heilige graal De term social media domineert de laatste tijd het marketing- en communicatievak. Social media is het nieuwe modewoord. Op…
Purpose Marketing / 20 AUGUSTUS 2009, 09:54:26 Hoe social media echt werkt?... vanuit merkstrategie Social media is een hype. Vaak hoor ik de vraag van opdrachtgevers om “iets met communities te doen” zonder dat men echt weet wat ze…
Purpose Marketing / 30 JULI 2009, 10:29:02 ZomerMol: Ducati als Italiaanse verleider Italianen zijn verleiders en dat zit ingebakken in hun cultuur. Op straat zie je de Italianen (met name mannen) tot in de puntjes gekleed…
Design / 29 MEI 2009, 12:54:19 Waarom de rebranding van Tropicana faalde Pepsico heeft geprobeerd om haar merken Pepsi, Gatorade, Tropicana en Mountain Dew te rebranden. Hoe het tot nu toe gaat? Consumenten waren…
Data & Insights / 10 MAART 2009, 15:19:23 Open kranten In tijden van dalende advertentie-inkomsten bij uitgeverijen en Nederlandse kranten die aankloppen bij minister Plasterk voor geld, zijn er…
Programmatic / 12 FEBRUARI 2009, 14:31:25 Voormalig eigenaar Myspace: Facebook zal winnen van Myspace Brett Brewer, voormalig oprichter en eigenaar van Intermix Media die Myspace lanceerde, noemt dat Myspace zal verliezen in race om de…
Purpose Marketing / 6 FEBRUARI 2009, 11:23:49 Google Latitude: kansen voor adverteerders? Deze week heeft Google haar nieuwe dienst Latitude gelanceerd, een applicatie die mogelijkheden biedt om op je mobiele telefoon te zien…
Influencer marketing / 27 OKTOBER 2008, 16:45:00 Groeiende adoptie van social media in 2008 #039;" title="www.forrester.com'">Forrester doet veel onderzoek naar het gebruik van social media. Zo hebben ze het #039;"…
Data & Insights / 25 SEPTEMBER 2008, 16:35:00 Google Knol: Crowdsourcing vs. het expertmodel Afgelopen juli lanceerde Google Knol, een kennisplatform gebaseerd op het expertmodel, dat Wikipedia van de troon zou moeten stoten. Het…