AI is de nieuwe 'agency killer', de zoveelste. Philip Kok betoogt waarom er altijd overlevers zijn en welke bureaus de grootste kans maken.
Als je het direct to consumer-spel wilt winnen, kun je als merk niet volstaan met alleen efficiënt en snel bestellingen afleveren.
Het merk Hema is klinisch dood. Hoe kunnen merken het wel goed doen?
Corona heeft ons wakker geschud en de luchtbel waarin we zaten lek geprikt: klanten geven geen moer om de positionering van een bureau.
Komend kwartaal zal de crisis meedogenloos toeslaan en blootleggen waar we kwetsbaar zijn. Tijd voor enige reflectie, schrijft Philip Kok.
Waarom het nu de tijd is te investeren in een helder gepositioneerd merk met de juiste balans tussen exposure en experience
Het is tijd om orde op zaken te stellen in een nodeloos ingewikkelde omgeving. Dat betekent slopen en bouwen aan vertrouwen.
Volgens Philip Kok van The Valley is het bittere noodzaak dat de aanpak van pitches verandert. Hij verwijst naar de film Moneyball.
In een markt van steeds meer buy & build en consolidatie, hebben zelfstandige bureaus het moeilijk. Maar zo'n markt biedt ook kansen.
KPN stopt met de merken XS4All en Telfort. Wie aan sterke merken komt, kan altijd de wind van voren verwachten, zegt Philip Kok.
De levensvatbaarheid van de door onszelf gecreëerde wereld staat hevig ter discussie.
Ik twijfelde dit jaar over Cannes, maar ging toch en zag daar voor mijn ogen het nieuwe ecosysteem van de communicatie-industrie ontvouwen.
De topman van WPP maakt zich geen zorgen om de opkomst van consultants. Misplaatste arrogantie.