De techniek en beveiliging van interne communicatie-webinars
Deel 3: follow-up en evaluatie.
Deel 2: De promotie en inhoud
Deel 1: de voorbereiding.
Zo lang kijkt de gemiddelde webinardeelnemer naar een één-uur durend webinar.
In de VS zijn webinars inmiddels het belangrijkste marketingmiddel voor leadgeneratie.
Een webinar bijwonen is laagdrempelig, helaas is afhaken dat ook. Om je waardevolle potentiële leads te behouden tijdens je webinar, is het essentieel om te weten waarom zij uitloggen en hoe je dit kunt voorkomen.
Dat webinars aangeprezen worden als marketing- of communicatietool is leuk en aardig, maar vaak niet genoeg om collega’s of het management te overtuigen. Voor veel bedrijven is het inzetten van een webinar nieuw, en nieuwe dingen worden niet altijd met open armen ontvangen. Het is daarom belangrijk om goed inzicht te hebben in de effectiviteit en het gebruik van de webinars. Praatjes vullen geen gaatjes; statistieken doen dat gelukkig wel.
Het webinar is afgelopen. Er was een goede opkomst en het evenement was een succes. Alle voorbereidingen zijn goed verlopen en de druk is van de ketel. Maar wat te doen met alle data die je verzameld hebt?