BOEKBESPREKING Auteurs slagen er niet in om het specialisme Influencer Marketing naar een hoger plan te brengen.
‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’ op fliks aantal punten vernieuwend ten opzichte van het boek van Floor & van Raaij.
Max Kohnstamm is lovend over Van Belleghems nieuwste boek ‘Customers The Day After Tomorrow’.
Is het nieuwe ‘Waarde Propositie Ontwerp’ ook zo waardevol als zijn voorganger Business Model Generation?
Booking.com B.V heeft in de 15 jaar van haar bestaan een zeer sterke concurrentiepositie weten op te bouwen in de markt voor online travel agency’ s ofwel OTA’ s. Deze bewonderenswaardige prestatie van dit in Amsterdam gevestigde bedrijf heeft bijzonder weinig aandacht gekregen in de Nederlandse pers. Tijd om eens een uitvoerig aandacht te besteden aan dit lichtend voorbeeld van online marketing in het Tijdschrift voor Marketing, toch?
De privacy problemen heeft AH kennelijk eindelijk opgelost. Maar zijn daarmee ook de bezwaren tegen de bonuskaart opgelost? De bonuskaart is geen vorm van CRM maar van KTM, ofwel klanten treiter management. Waarom?
Richard sprak gisteren tijdens Marcom13 over ‘The Next Step in Social Media’. Dat leek de bezoekers wel wat, want de Adformatie lounge stroomde op de eerste Marcom dag geheel vol met vakgenoten, die op de naam Richard van Hooijdonk afkwamen. Ze keken natuurlijk verlangend uit naar de nieuwe inzichten van deze social media goeroe. De vraag is natuurlijk welke verassend nieuwe inzichten Richard’s ‘power sessie’ heeft opgeleverd.
Woensdagavond streden een tiental auteurs om de PIM literatuurprijs. De grote vraag was uiteraard welke van de tien vooraf door de PIM jury genomineerde boeken zou winnen. En voor lezers van Molblog is daarnaast de vraag : is het winnende boek zo goed dat je dat moet lezen?
Bent u, of de organisatie waarvoor u werkt, de bedenker van een Purple Cow? Leg dan in maximaal 200 woorden uit waarom deze koe nou zo paars is en stuur je case vóór 25 maart 23:00 uur op naar paarsekoe@srm.nl. Wilt u weten wat Seth Godin ook al weer bedoelt met een Purple Cow en wat u kan winnen? Lees dan verder.
In het vorige nummer van Adformatie heeft een columnist beweerd dat de fusie tussen ING en Postbank de grootste marketingblunder van het afgelopen decennium is. Typisch het standpunt van een te emotioneel denkend mens, zonder oog voor de harde bedrijfseconomische werkelijkheid. Er waren namelijk hele goede redenen om Postbank en ING te laten fuseren.
Peter Leeflang (foto) en Ruud Frambach behoren al jaren tot de beste en actiefste marketingwetenschappers in Nederland.