Richard vertelde ons dat de wereld erg snel verandert, sneller dan ooit. Consumenten zijn geen gewone mensen meer maar 3.0 mensen. Ze willen meedenken met je merk, sterker ze staan te popelen om te helpen creëren. Nieuwe producten creëren kunnen ze natuurlijk veel beter dan bedrijven dat zelf kunnen. Dat is de kracht van the Social Army! Het bestaan van de Wisdom of the Crowds is immers overtuigend bewezen met het succes van Patatje Joppy en de nieuwe smaakvarianten van Starbucks. De Mens 3.0 gelooft niet in merken maar in mensen/vrienden! Vandaar het grote succes van Booking.com en Tripadvisor. En zo kletste onze online goeroe als vanouds vrolijk verder over successen waar hij over had gehoord maar nimmer een bijdrage aan had geleverd. Over klokken en klepels, over open deuren die ook online kunnen worden ingetrapt. Helaas lijkt het Richard te zijn ontgaan dat de online wereld erg snel verandert, sneller dan ooit…
Na afloop van Richard’ s presentatie kwam Lard Breebaart aan het woord. Maar ja, who the fuck is Lard Breebaart? De zaal stroomde dan ook snel (vrijwel) leeg, waarmee de Madness of the Crowds wederom werd aangetoond. Lard hield geen gloedvol betoog, noch toonde hij schitterende vergezichten. Met aansprekende voorbeelden liet hij zien hoe online campagnes succesvol kunnen zijn. Lard maakte daarbij uitsluitend gebruik van eigen voorbeelden, van campagnes waar hij zelf bij betrokken was. Het was een genoegen deze vakman, of liever gezegd ambachtsman over zijn vakgebied te horen praten. Authenticiteit, daar draait het toch om, beste Richard?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!