Het is de hoogste tijd dat MediaMarkt zijn eigen merkstatement weer eens goed doorleest.
Na een kritisch blog vroeg Hero mij langs te komen voor hun verhaal.
‘Veel marketing is verleiding maar ook vaak misleiding en bullshit. Zoals die Italiaanse vrouwen die in pannen staan te roeren voor een Italiaans merk, terwijl dat spul gefabriceerd wordt in grote Oost-Europese fabrieken. Allemaal make believe.’ Quirijn Bolle, oprichter van Marqt, wil met zijn supermarktketen wél transparant zijn.
"In 2014 gaan we veel nieuwe initiatieven zien á la SnappCar” staat in de Adformatie van januari. Opvallend, omdat SnappCar nog maar iets meer dan 2 jaar in de markt is.
Effies winnen met campagnes die sturen op 'Fame'
Bij toeval kwam ik op de site van de Canadese organisatie ‘Fuck Cancer’. Uiteraard nieuwsgierig naar de betekenis van en keuze voor deze naam. Die vond ik al snel: BECAUSE IT’S WHAT EVERYONE IS THINKING It’s a head-in-your-hands moment. It’s not sexual or violent; it’s defeated and defiant. Taking such a private word into the public space is powerful. If there’s ever a time to use “Fuck,” it’s now. Wat een lef om je organisatie zo te noemen. En hoe terecht.
Dit jaar bestaat internet reclame 18 jaar. Het medium is letterlijk volwassen geworden, maar volgens Google wordt nog steeds te weinig gebruik maken van creatieve mogelijkheden van het medium. Reclame op internet wordt nog steeds primair ingezet om mensen te informeren – en niet ‘to connect, engage and entertain’. Google wil daar verandering in aan brengen en ontwikkelde ‘Re: Brief’.
Er viel op inhaakgebied niet zo heel veel te beleven deze week. Daarom deel twee over de Carglass campagne. Met in dit geval de consument die gaat inhaken op de Friese commercial.
De bekende Carglass campagne loopt in heel Europa en in heel Europa wordt de hoofdrol gespeeld door de eigen monteurs van het concern. Daar zit de volgende gedachte achter: Carglass gaat voor 100% enthousiaste klanten en die klantervaring wordt waargemaakt door de medewerkers. Het is dan ook een logische stap om juist die mensen centraal te stellen in de uitingen.
Je zou denken dat het een dankbare periode is om een stuk over inhakers te schrijven. Kerstmis is bij uitstek een moment om als merk op in te haken. Nog sterker: de meesten van ons kennen het verhaal dat een belangrijk symbool van Kerstmis, de Kerstman, is bedacht door een commercieel merk: Coca-Cola. Hoe zit dat eigenlijk precies met Cola-Cola en de Kerstman?
Theodoor Gilissen lanceert vandaag haar webkanaal www.gilissen.nu. Hiermee gaat zij op dagelijkse basis korte videoboodschappen delen. In de video’s staan experts van de bank stil bij actualiteiten en wetenswaardigheden op het gebied van financiële markten, beleggen en private banking. Hiermee is Theodoor Gilissen de eerste private bank in Nederland die zich op deze manier profileert.
Autodelen, of ‘car sharing’, tussen particulieren is erg populair in de Verenigde Staten, Australië en het Verenigd Koninkrijk. Nu dus ook op het vaste land van Europa. De gedachte achter P2P driving is helder. Particulier autobezit brengt vaak hoge kosten met zich mee, vanwege dure verzekeringen en snelle afschrijving. Via SnappCar.nl, kunnen autobezitters geld verdienen aan hun bolide.