De centrale vraag in dit prestigieuze project: Can America’s most iconic advertising campaigns be
re-imagined for the web? In het project worden de makers van een aantal klassiekers uit de Amerikaanse reclamehistorie in contact gebracht met jonge, digitale creatieven. Denk aan campagnes voor Volvo (een van mijn favoriete uitingen ooit: Drive it like you hate it), Coca Cola (Hilltop) en Avis (‘We try harder’). Re:Brief zal worden afgesloten met een documentaire, gemaakt door regisseur Doug Pray en het team dat ‘Art & Copy’ maakte. Op de site vind je tevens de nieuwe interactieve campagnes. Zo staat in de Volvo campagne Irv Gordon centraal. Hij kocht op z’n 26e een Volvo P1800 en heeft daar inmiddels 2,9 mln mijl mee gereden. Samen met Irv bezoek je de plekken waar hij met z’n volvo naartoe rijdt. Van daar uit kun je middels Google Maps weer nieuwe bestemmingen verkennen. Al met al een indrukwekkende site die laat zien wat er gebeurt als je creativiteit en technologie met elkaar verbindt. project rebrief website
Jose Evers
Partner XXS
xxsjose op twitter
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!