Klassieke reclame opnieuw uitgevonden voor het web. Google Re: Brief.

Dit jaar bestaat internet reclame 18 jaar. Het medium is letterlijk volwassen geworden, maar volgens Google wordt nog steeds te weinig gebruik maken van creatieve mogelijkheden van het medium. Reclame op internet wordt nog steeds primair ingezet om mensen te informeren – en niet ‘to connect, engage and entertain’. Google wil daar verandering in aan brengen en ontwikkelde ‘Re: Brief’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De centrale vraag in dit prestigieuze project: Can America’s most iconic advertising campaigns be
re-imagined for the web? In het project worden de makers van een aantal klassiekers uit de Amerikaanse reclamehistorie in contact gebracht met jonge, digitale creatieven. Denk aan campagnes voor Volvo (een van mijn favoriete uitingen ooit: Drive it like you hate it), Coca Cola (Hilltop) en Avis (‘We try harder’). Re:Brief zal worden afgesloten met een documentaire, gemaakt door regisseur Doug Pray en het team dat ‘Art & Copy’ maakte. Op de site vind je tevens de nieuwe interactieve campagnes. Zo staat in de Volvo campagne Irv Gordon centraal. Hij kocht op z’n 26e een Volvo P1800 en heeft daar inmiddels 2,9 mln mijl mee gereden. Samen met Irv bezoek je de plekken waar hij met z’n volvo naartoe rijdt. Van daar uit kun je middels Google Maps weer nieuwe bestemmingen verkennen. Al met al een indrukwekkende site die laat zien wat er gebeurt als je creativiteit en technologie met elkaar verbindt.

Jose Evers
Partner XXS

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie