De Nederlandse inzendingen van Bijl PR en Boskalis zijn bekroond met een European Excellence Award, de prijzen voor de beste Europese pr- en communicatieprojecten.
Ook bij de verkiezing van de bureaus van het jaar was er een flinke Nederlandse inbreng bij de awards. Charly PR; de Belgische tak van het van huis uit Nederlandse bureau werd uitgeroepen tot Agency of the Year in de categorie kleine en middelgrote bureaus.
Team Lewis werd uitgeroepen tot Large Agency of the Year 2024. Vera Kops, vice-president Western Europe & Consumer Emea, nam de award in ontvangst. Kops geeft leiding aan de vier kantoren in de Benelux -\Amsterdam, Antwerpen, Brussel en Eindhoven - en heeft sinds 2024 ook het Franse team onder haar hoede.
Berging Boskalis-dochter
Boskalis kreeg de award toegekend in de categorie Transport & Logistics voor de berging door Boskalis-dochter Smit Salvage van de FSO Safer, gelegen voor de kust van Jemen in de Rode Zee.
Tijdens deze door de Verenigde Naties (VN) gecoördineerde operatie is ruim 1,1 miljoen vaten olie succesvol overgepompt naar een veilige moderne tanker die langszij de FSO Safer was afgemeerd. Met het succesvol voltooien van deze complexe operatie is een enorme milieuramp met ernstige humanitaire, ecologische en economische gevolgen voorkomen.
Een multichannel strategie met behulp van unieke videobeelden van hoge kwaliteit van de complexe bergingsoperatie was cruciaal om miljoenen mensen wereldwijd te informeren en de merkbekendheid te vergroten.
Bijl PR & Diabetes Fonds
Het Diabetes Fonds en Bijl PR wonnen in de categorie ‘Participation Campaign’ met de Nationale Suiker Challenge, die voor de zevende keer werd gehouden
In de week worden deelnemers uitgedaagd om zeven dagen lang geen toegevoegde suikers te consumeren. Dit betekent onder andere geen snoep, koekjes, kant-en-klare maaltijden of suikerhoudende dranken.
Dankzij een uitgekiende slimme PR-aanpak bereikte de campagne miljoenen mensen en deden meer dan 100.000 Nederlanders mee. Lees hier de casebeschrijving.