Wat maakt R zo populair onder het gebruik van analisten?
Oftewel het vakjargon dat data scientists gebruiken (en marketeers dus ook zouden moeten begrijpen).
Als je geïnteresseerd bent in het ontwikkelen van je eigen competenties, kan de opkomst van MOOC je niet zijn ontgaan.
De populariteit van het bloggen is de laatste paar jaar enorm toegenomen. Alhoewel ik geen exacte cijfers heb kunnen vinden, moet het om ettelijke biljoenen blogs gaan. Naast blogging over je privéleven, delen van ervaringen en kennis, wordt blogging door bedrijven op grote schaal ingezet als communicatiemiddel.
Wat gebeurt er als je een netwerkanalyse loslaat op de wedstrijd Nederland-Costa Rica?
Over drie weken begint het WK voetbal. De grote vraag die menigeen bezighoudt is: wie wordt wereldkampioen?
Internationaal is de data scientist in opkomst. Dus ook in Nederland.
Dankzij big data en scraping wordt prijsstrategie ook fact based.
Big data analytics zijn hot!
Wie de personeelsadvertenties volgt, ziet dat de vraag naar data scientists toeneemt.
Terwijl Nederland nog worstelt met de vraag wat de gevolgen zijn van het gebruik van Big Data, meldt Netflix in haar techblog het recommender system te willen verbeteren via deep learning algoritmen.
De Facebookpagina Pietitie telde in 2 dagen meer dan 2 miljoen likes.
Marketing Intelligence is voortdurend in beweging, analysetechnieken worden steeds geavanceerder.
Marketeers hebben voortdurende informatiehonger om ontwikkelingen op afzetmarkten als klantgedragingen te volgen. Het volgen van deze ontwikkelingen gaat gepaard met aanzienlijke kosten. Gemiddeld wordt 10%-15% van het gehele marketingbudget gereserveerd aan intelligence. Vanwege het hoge kostenaandeel t.o.v. het marketingbudget, moet de doelstelling van elke Marketing Intelligence afdeling zijn, het vergaren van maximale informatiebehoefte tegen minimale kosten.
In de voorafgaande vier weken beschreven Durk, Reiner, Bram en Martijn de aanwezige kloof tussen marktonderzoek en de marketeer. Gemeenschappelijke constatering: de informatieverstrekking van de marktonderzoeker voldoet niet meer aan de huidige informatiebehoefte van de marketeer.