Netflix op zoek naar next steps in recommender systems

Terwijl Nederland nog worstelt met de vraag wat de gevolgen zijn van het gebruik van Big Data, meldt Netflix in haar techblog het recommender system te willen verbeteren via deep learning algoritmen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zie het artikel op of de techblog van .  Op deze wijze wil Netflix haar algoritmen sneller kunnen aanpassen op de voortdurende verandering van haar klanten. De resultaten zijn veelbelovend.

Constatering:

In mijn beleving staat Big Data in Nederland nog steeds gelijk aan het leren omgaan met data uit de eigen transsectionele database en niet gebruik kunnen maken van analysetechnieken uit het vakgebied machine learning, natuaral language processing, social network analyse en zelfs neuroscienes.  Resultaten uit deze vakgebieden zijn (ook) veelbelovend.

De vraag is wanneer we in Nederland de gedachteswitch maken.  Niet meer bediscussiëren hoe om te gaan met “veel data”, maar het gebruik maken van allerlei datavormen via niet conventionele analysetechnieken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie