De pitch van de Rabobank was 'out of the box', maar het resultaat is dat zeker niet, vindt Harry Obdeijn. Zal wel weer de schuld van de bureaus zijn.
Bij de Vea zitten te weinig vrouwen, luidde de kritiek bij het 100-jarig bestaan. Maar er zijn wel een paar ernstiger zaken aan de hand, vindt Harry Obdeijn.
Harry Obdeijn zet vraagtekens bij 'bloemrijke vergelijking' in zijn vakblad.
Je gaat heel anders naar reclame kijken als je er al een tijdje tussenuit bent.
Er zijn best nog leuke radiocommercials, ontdekte Harry Obdeijn. Maar je moet wel even zoeken.
[Column] Waarom Don Schothorst volgens Harry Obdeijn veel weg heeft van Donald Trump
[COLUMN] Boven sommige 'content' in de krant kun je beter 'advertorial' zetten. Wel zo duidelijk, vindt Harry Obdeijn.
Hoe Harry Obdeijn met bamischijven, mexicano’s, smulrollen en rauwe haring Burger King de stuipen op het lijf joeg.
Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dat geldt ook voor reclamecampagnes, stelt Harry Obdeijn
Laten we ophouden met de discussie of kleine bureaus sneller en creatiever zijn dan grote, vindt Harry Obdeijn
De meeste mensen vinden prerolls irritant, dus weg ermee, zou je zeggen. Maar marketeers houden er een volstrekt eigen werkelijkheid op na, constateert Harry Obdeijn
Met de teloorgang van de massamedia is de reclame een hele gereedschapskist ontvallen, meent Harry Obdeijn
Wie schrijft er nog tekst in de reclame? Nog minder dan er tekst lezen, vreest Harry Obdeijn.