Ik krijg altijd een beetje jeuk van trends.
Weet je hoeveel stappen een mens gemiddeld doorloopt voordat hij een product aanschaft?
Het is absurd dat bij een identiteitontwikkeling de medewerkers niet of nauwelijks worden betrokken.
Tringggg. Tringgg…. Telefoon. Een potentiële opdrachtgever, tenminste zo lijkt het.
Overal kom ik de term Flatdesign tegen...
Terug van vakantie. Ik rijd van Frankrijk terug naar Nederland, waar ik mij een dikke twee week erger aan de met de Franse slag aangegeven routes.
Iedereen heeft het over branding. "Je moet wel aan je branding denken..." Maar wat bedoelen ze in godsnaam?
Een Brand... hoe mooi. Hoe kwetsbaar. Hoe waardevol! Een merk is als een levend wezen. Dus daar moet je goed voor zorgen. Dus daarom: 7 manieren om je merk niet te vermoorden.
Weet je nog, vroeger. Toen een dag een eeuwigheid duurde? Toen een dag een week duurde en een maand een jaar? Dat drie nachtjes slapen veel te lang was? Nu lijken de dagen om te vliegen. Voor je het weet is het weer kerstmis...
Moet je eens proberen om je gevoel onder woorden te brengen. Ongelooflijk moeilijk. Over een gevoel als de liefde zijn bibliotheken volgeschreven, miljoenen liedjes geschreven, en kilometers films gemaakt. En het houdt niet op. Gevoelens kun je namelijk helemaal niet exact onder woorden brengen. Écht niet.
Een doelgroep. Mannen. Tussen de 40 en 50. HBO plus niveau. Helder? Nee, natuurlijk niet.Deze doelgroep is moeilijk te raken. Omdat hij niet scherp is.Hoe maak je hem wel scherp? Ik leg de truc graag uit! 4 stappen om van je doelgroep een Klantbord te maken!
Begin 2013 wordt de nieuwe Citymarketing campagne van Brussel van de (Zuider)toren geblazen. Brussel, excuseer 'brussels', krijgt een nieuwe look & feel. Zelfs een stad wil graag een merk zijn. Tuurlijk. Want een merk is sexy! Toch?
Het regent. Sterker nog het giet. En daar staat hij: het mannetje. Het mannetje met de espressobar op zijn fiets. Damn... Ik moet een bak scoren!
Mijn vader werd onlangs 68. En wat kreeg hij? Houten olifantjes. Mijn vader krijgt altijd houten olifantjes. Mensen denken namelijk dat hij ze spaart. Maar hij spaart ze helemaal niet. Hij krijgt ze steeds. Elke verjaardag weer komt zijn kast voller en voller te staan. En dat vindt hij eigenlijk helemaal niet leuk. Sterker nog, hij heeft stiekem een 'pesthekel' aan houten olifantjes. Maar dat mag je tegen niemand zeggen, hoor...
Deze intrigerende titel deed mij besluiten om dinsdag 17 april naar de Social Media Club te gaan in 070. Waarom zou een agent in vredesnaam moeten twitteren? Wat heeft hij te melden? Weet hij wel hoe dat moet? Een agent moet toch boeven vangen?
Waarom zijn er zo veel campagnes? En waarom raken ze mij niet? Deze vraag heeft mij lang bezig gehouden. En ik ben er uit!
Laatsts zag ik bij een tv-programma een rubriek. Het oergewone bakkie koffie (de zwarte filterkoffie) wordt met uitsterven bedreigd. Iedereen wil tegenwoordig een Cappuccino, Latte Macchiato, Frappuccino, noem maar op. (Dranken die 10 jaar geleden exclusief waren, maar nu zó gewoontjes). Er was een onderzoek gedaan: 30% van de mensen drinkt nog maar een kopje zwarte filterkoffie.
Hoe krijg je meer fans? Als je het 10 jaar geleden had gevraagd, had iedereen gezegd: “Door goede muziek te spelen!” Speel de muziek die je het liefste wil spelen, die je zélf graag horen wilt. Dan krijg je vanzelf fans. Maar dat was 10 jaar geleden. Nu is het nu.