Nieuwe visuele identiteit voor Brussel

Begin 2013 wordt de nieuwe Citymarketing campagne van Brussel van de (Zuider)toren geblazen. Brussel, excuseer 'brussels', krijgt een nieuwe look & feel. Zelfs een stad wil graag een merk zijn. Tuurlijk. Want een merk is sexy! Toch?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Iedereen wil een merk zijn. Mensen, bedrijven en... Ja, ook steden. En een merk, daar moet een plakker op!

Het logo is een soort bloempje, gevormd uit een geel hartje en twee druppelachtige blauwe blaadjes. Voor het woordbeeld is een gezellige dikke Helvetica Rounded gekozen. Alleen een logo? Ben je mal. Dat zou te makkelijk zijn. Er is ook een multi-interpretabele pay-off bedacht, die werkelijk overal opgeplakt kan worden. Op een vuilnisauto, op een taxi, noem maar op. De multipay-off begint met 'be', de landextensie van België. Daarachter komt een willekeurige kreet: "be portugues, be.brussels, be espanol, be.brussels, be Jacques Brel, be.brussels". (Wees portugees, wees een brusselinees?)

Er lijkt bewust gekozen om de hoofdstad zonder hoofdletter te schrijven. In plaats van achter de naam, komt vóór de naam de landextensie te staan. In 2013 komen er nieuwe extensie's vrij (zoals .brussels).

Wat zou trouwens de betekenis zijn van be.brussels? Willen ze meer bezoekers? Of inwoners?

Een paar tips voor een sterke identiteit:
• Wees helder: Wat is nu de kern van Brussel?
• Wees specifiek: Wat is het doel van de campagne? Meer bezoekers trekken? Meer bewoners aantrekken?
• Gebruik betekenis: Gebruik iconen die onlosmakelijk verbonden zijn met Brussel. Een bloempje? Typisch Brussel?
• Voorkom verwarring: be.brussels of brussels.be

Veel succes met het bouwen van een sterk merk!

Groet Armijn

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie