Nu máák je fans door ze op je ‘like-knop” te laten drukken. “Druk op mijn ‘like-knop’ en maak kans op een Ipad2”. Mensen vinden dan toch de Ipad leuk, niet de organisatie achter de fanpage? Eigenlijk vraag je dan mensen te applaudiseren voor een nummer wat ze elders kunnen horen...
Ik zie soms staan: Je vriend Henk Likes ABN-AMRO. Zit Henk dan met een ABN-AMRO-sjaaltje en muts op de bank te juichen bij een ABN-AMRO commercial? Lijst hij zijn afschriften in? Wat zou Henk ervoor hebben gekregen, om nu fan te zijn? Meer rente? Of minder rente op zijn schulden?
Fans maak je niet, fans krijg je.
Dit zijn de echte stappen.
1- Leer eerst maar hele goede muziek maken.
2- Klim dan op het podium....
3- En als je heel goed je best doet, dan ga ik klappen.
4- En als ik het te gek vind, écht te gek... dan koop ik je plaat op Itunes, schrijf er een lovende recensie over en klik me gek op je Like-knop. Vanuit echte waardering en passie. En niet omdat ik er wat voor terug krijg.
Groet Armijn
Studio Buffalo
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!