De beeldvorming wordt hier bepaald door opinieleiders die emmers vol kritiek hebben
De enige manier om als merk of organisatie een emotionele band te creëren begint altijd met ‘Er was eens ..’
In het bedrijfsleven zou het voortijdig lekken van de jaarcijfers een gigantische boete en dito reputatieschade opleveren
Waarom sommige pr-stunts te ver gaan.
Het loont om met goed nieuws te worden geassocieerd. Maar dat ontslaat communicatieprofessionals en leiders niet van de plicht om ook in slechte tijden van zich te laten horen.
Weer flakkert de discussie over de relatie tussen journalisten en voorlichters op. André Manning (Philips) laat met een voorbeeld uit eigen praktijk zien hoe verschillend de werelden zijn.
In Davos wordt het 44ste World Economic Forum gehouden. Vakmatig gezien bijzonder interessant; het is geïntegreerde communicatie in het kwadraat.
De discussie over accountability komt in ons land langzaam op gang. Te langzaam. Het moet dit jaar bij iedereen op de agenda.
Welke opzienbarende communicatiemomenten kende 2013? Een selectie van 7 stuks, maar zonder waardeoordeel, want goed en slecht zijn rekbare begrippen. Ook afgelopen jaar.
Het einde van het persbericht is al vaak aangekondigd. Ten onrechte.