Wit, bruin, zwart, hartjes, letters en zelfs een reep van een kilo: Tony’s Chocolonely komt in vele vormen en kleuren en is misschien wel het lekkerste bedrijf wat de wereld een stukje beter maakt.
Campagnes die een betere wereld nastreven en die zo bijdragen aan het imago van een merk zijn steeds meer de trend. Hier 10 lichtpuntjes van commercials die laten zien dat merken kunnen bijdragen aan een betere wereld.
Positivisme is wat ons door deze tijden van crisis kan trekken. Daarom een reeks van blogs over bedrijven en merken die zich positief inzetten voor het creëren van een betere wereld.
Een maand geleden zette ik na 3 maanden weer voet op Nederlandse bodem. Ik mag nu terugkijken op een verblijf aan een van de beste creatieve scholen ter wereld: de Miami Advertising School . Wat heeft deze ervaring me geleerd en hoe ga ik dit in de praktijk toepassen?
“Gebruiksgemak. Dat is het eerste waar we naar kijken als we nadenken over de mogelijkheden voor adverteerders. Voor de gebruiker moet het altijd kloppen. Zo werken we bij Google, het zit in onze kernwaarden.”, zegt Janine Gianfredi, de ‘creative lead’ bij Google in New York.
De opkomst van de Hispanic markt is een van de belangrijkste ontwikkelingen voor marketeers hier in de Verenigde Staten. Hoe gaan zij om met een van de snelst stijgende bevolkingsgroepen ter wereld?
De social media director, Kristina Marino, van het uit New York afkomstige Mirrorball gaf mij deze lijst met door haar veel gebruikte tools en links. Sommige reeds bekend en andere nog onbekend, geeft de lijst veel inspiratie voor het ophalen van data, inzien van social media en het up to date blijven met de laatste trends. Graag deel ik deze links ook met jullie. Mijn persoonlijke favorieten: Visual.ly, promojam.com, klout.com and crowdbooster.com.
Fantastische sprekers komen er elke week langs op de Miami Ad School. Deze week Scott Goodson van StrawberryFrog en Jon Carlaw van Wieden + Kennedy.
Alle creatieve bedrijven lijken hetzelfde probleem te hebben. De trage processen in grote multinationals zijn dodelijk voor hun creatieve kracht.
Het is altijd bijzonder om rond te lopen in creatieve bedrijven. Of het nu gaat om de inrichting, de mensen die er rond lopen of de gewoontes die er heersen, je wordt altijd verrast. De Miami Ad School is daarop geen uitzondering.