Miami speaks

Fantastische sprekers komen er elke week langs op de Miami Ad School. Deze week Scott Goodson van StrawberryFrog en Jon Carlaw van Wieden + Kennedy.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Scott Goodson, oprichter van het Amsterdamse en New Yorkse StrawberryFrog en schrijver van het boek “Uprising”, vertelde vol trots over werk dat het bedrijf kort geleden heeft gemaakt voor de Indiase Mahindra Foundation. De vraag was om een campagne te maken tegen kind seks slavernij. Hun oplossing was “The girl store” (www.the-girl-store.org). Een ontzettend indrukwekkend project dat zeker de moeite waard is om te bekijken!
Scott spreekt daarnaast over de filosofie van zijn bedrijf om bewegingen te creëren, in plaats van op zich staande campagnes. “Als we een bedrijf instappen geloven we erin dat er eerst een interne cultuurverandering moet plaatsvinden. Vervolgens maken we de stap naar hun klanten en daarna maken we de stap naar de rest van de wereld. Bij Mahindra bijvoorbeeld was de basisgedachte dat iedereen een verschil kan maken.” Ik herkende daarin de Value Profit Chain, de filosofie die wij bij &samhoud hanteren: tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten die op hun beurt zorgen voor goede financiële resultaten voor de organisatie.
 
Een andere gastspreker was Jon Carlaw, werkzaam voor Wieden+Kennedy in Portland en verantwoordelijk voor de merken Dodge en Chrysler. Hij is onder andere bekend van de superbowl spot die hij maakte voor Chrysler met Clint Eastwood in de hoofdrol (It’s halftime America: http://www.youtube.com/watch?v=tFAiqxm1FDA). “De meest succesvolle campagnes hoeven we maar één keer uit te zenden en vervolgens gaan ze online. Maar we hebben wel degelijk tv nodig als vliegwiel. Wij willen echter niet kiezen tussen digitaal of televisie. Dat is net als kiezen tussen mijn linkerhand en rechterhand. Een onmogelijke keuze. Je bent het sterkst als je beide handen gebruikt,” vertelt hij. Binnen W+K is er veel gaande over de toekomstige rol van televisie binnen de reclamewereld. Een inspirerend interview met Dan Wieden over dat onderwerp is te zien via (http://www.youtube.com/watch?v=WJfbwA7t2yY). Het laat zien dat het succes van toekomstige campagnes draait om combinatie tussen digitaal en tv.

De hele inspirerende serie over de toekomst van tv is te zien op http://www.thinktv.com.au/content_common/pg-2020vision-series-one.seo

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie