Albert Heijn richt zich op vrouwen in de overgang met nieuw platform en magazine

In 'Overgang Magazine' delen bekende Nederlanders zoals tv-presentatrice Bridget Maasland openhartig hun ervaringen met de overgang.

'Omgaan met opvliegers'
AH Leefstijl

Albert Heijn breidt zijn leefstijlplatform uit met een focus op de overgang, een onderwerp dat volgens de supermarkt voor veel vrouwen onbesproken blijft ondanks dat het hen vroeg of laat raakt.

Met een geschat aantal van 1,5 miljoen vrouwen in Nederland in deze levensfase, zegt Albert Heijn naar meer bewustwording en ondersteuning te streven rondom dit taboe. Het initiatief, dat bestaat uit een speciaal Overgang Magazine en diverse online content, is dan ook bedoeld om vrouwen te voorzien van praktische tips, adviezen en persoonlijke verhalen om hen te helpen de overgang beter te begrijpen en klachten te verlichten.

Verhalen en advies van experts

In het zogenoemde Overgang Magazine, dat vanaf 4 november gratis in de winkels en online beschikbaar is, delen bekende Nederlanders zoals tv-presentatrice Bridget Maasland en schrijfster Nazmiye Oral openhartig hun ervaringen met de overgang. Daarnaast bieden experts als gynaecoloog Ginny Chamorro en huisarts Tamara de Weijer adviezen over het herkennen van symptomen en het bevorderen van een gezonde leefstijl. Ook het Alexander Monro Ziekenhuis draagt bij met informatie over borstkanker en zelfonderzoek.

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn benadrukt dat het de bedoeling is om klanten te helpen hun gezondheid en welzijn te bevorderen, zodat de overgangsperiode minder impact heeft op hun dagelijks leven. ‘Onze aanpak is gericht op het vergroten van bewustzijn en het delen van kennis over de overgang.’

Leefstijl als hulpmiddel

De uitbreiding van het AH Leefstijlplatform sluit wat Albert Heijn betreft goed aan bij eerdere initiatieven van de supermarkt om gezond leven te ondersteunen. In dit kader biedt Albert Heijn sinds vorig jaar de AH Leefstijlcheck aan, waarmee klanten op maat gemaakte adviezen kunnen krijgen. Van Egmond: ‘Gezonde leefstijlkeuzes kunnen helpen om klachten als opvliegers te verminderen.’ Volgens haar helpt Albert Heijn niet alleen met producten, maar ook met relevante informatie, die via de app en website wordt aangeboden.

Reuring

Het in het leven roepen van dit nieuwe platform, zal ongetwijfeld reuring veroorzaken. Albert Heijn betreedt met het bespreekbaar maken van de overgang (en het bieden van laagdrempelige informatie) onontgonnen terrein in de supermarktwereld. De vraag is of het aan een supermarkt is om deze rol te pakken. Mogelijk zet Albert Heijn een nieuwe norm voor maatschappelijke betrokkenheid binnen retail.

Het Overgang Magazine is gratis af te halen bij Albert Heijn of online te lezen en in de AH app.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie