Hoewel Milieudefensie de rechtszaak tegen Shell dinsdag verloren heeft, lanceert het toch een campagne waarin opnieuw 'de gebundelde krachten' van de leden van de milieuorganisatie centraal staat. De campagne is wederom ontwikkeld door reclamebureau Indie Amsterdam.
'Winst of verlies, we zullen niet rusten voordat alle vervuilers zich aan de afspraken van het klimaatakoord houden. Want, zoals ons mantra nog altijd luidt: we kunnen niet wachten', aldus Milieudefensie.
Uitstootvermindering
Milieudefensie en andere organisaties hadden in het hoger beroep opnieuw geëist dat Shell de CO2-uitstoot die het direct en indirect veroorzaakt in 2030 met zeker 45 procent zou moeten verminderen. Dat percentage hadden de eisers gebaseerd op wetenschappelijke rapportages over de wereldwijde uitstootvermindering die nodig is om nog een redelijke kans te maken op het beperken van de opwarming van de aarde tot 1,5 graad.
Volgens het hof bieden de beschikbare rapporten ‘onvoldoende houvast’ om Shell concrete verplichtingen op te leggen. Bovendien zou een reductieverplichting mogelijk weinig effect hebben, omdat andere bedrijven de verkoop van fossiele brandstoffen kunnen overnemen.
De nieuwe campagne (animatie door Part of a Bigger Plan) wordt breed uitgerold: via televisie, online video, outdoor, social media en in bioscopen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!