Overslaan en naar de inhoud gaan

Zakelijk en privé online niet gescheiden

Zakelijk en privé lopen op internet, via e-mail en telefoon behoorlijk door elkaar heen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo surfen werknemers gemiddeld 1,7 uur per week tijdens werktijd over het web voor privé-zaken en e-mailen doen ze 1,3 uur voor niet zakelijke doeleinden. Daarentegen werkt personeel thuis ruim twee uur per week met de computer voor de zaak: 1,5 uur op het internet en 0,6 uur e-mails versturen.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde ICT barometer van Ernst & Young. Jonge werknemers internetten en e-mailen relatief veel voor privé-doeleinden binnen werktijd. Naarmate werknemers ouder worden, zijn ze thuis actiever voor de baas.

Bellen wordt minder gedaan: gemiddeld 0,9 uur per week privé in werktijd, tegen 0,3 uur thuis voor de zaak. In totaal besteden werknemers tijdens het werk 3,9 uur per week aan privézaken. Dat is minder dan de 4,4 uur die een jaar geleden is gemeten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in