Wal-Mart, zo groen als gras
Het was nieuw voor de Wal-Mart-medewerkers, een topman die spreekt over zaken als het kwaad van luchtverontreiniging, van smog in steden, en van milieuvervuiling in ontwikkelingslanden. Scott investeert 500 miljoen dollar in duurzaamheidsprojecten. Daarnaast heeft hij ambitieuze doelen afgekondigd: Wal-Mart moet de efficiency van het eigen wagenpark binnen drie jaar met 25 procent verhogen. En in diezelfde periode moeten alle winkels hun energieverbruik met 30 procent en hun afvalstroom met 25 procent terugschroeven.
Inmiddels is Wal-Mart de grootste aanbieder van biologische melk. Het experimenteert nu met twee ‘groene’ supermarkten. Nog lang niet iedereen is overtuigd van de goede bedoelingen van Wal-Mart. Lee Scott heeft aangekondigd over ‘een lange adem te beschikken’. Wat drijft hem eigenlijk? Naar eigen zeggen een streven naar imagoverbetering, het motiveren van medewerkers en het tegemoetkomen van de klant, want die wil wel degelijk maatschappelijk verantwoorde voeding. Nog steeds tegen de laagste prijzen uiteraard, maar dat is Wal-Mart wel toevertrouwd.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBron: Fortune
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid