Overslaan en naar de inhoud gaan

Wal-Mart, zo groen als gras

Wal-Mart omarmt het idee voortaan op maatschappelijk verantwoorde wijze te ondernemen. Topman Lee Scott wil zijn keten tot de groenste ter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het was nieuw voor de Wal-Mart-medewerkers, een topman die spreekt over zaken als het kwaad van luchtverontreiniging, van smog in steden, en van milieuvervuiling in ontwikkelingslanden. Scott investeert 500 miljoen dollar in duurzaamheidsprojecten. Daarnaast heeft hij ambitieuze doelen afgekondigd: Wal-Mart moet de efficiency van het eigen wagenpark binnen drie jaar met 25 procent verhogen. En in diezelfde periode moeten alle winkels hun energieverbruik met 30 procent en hun afvalstroom met 25 procent terugschroeven.

related partner content for mobile comes here

Inmiddels is Wal-Mart de grootste aanbieder van biologische melk. Het experimenteert nu met twee ‘groene’ supermarkten. Nog lang niet iedereen is overtuigd van de goede bedoelingen van Wal-Mart. Lee Scott heeft aangekondigd over ‘een lange adem te beschikken’. Wat drijft hem eigenlijk? Naar eigen zeggen een streven naar imagoverbetering, het motiveren van medewerkers en het tegemoetkomen van de klant, want die wil wel degelijk maatschappelijk verantwoorde voeding. Nog steeds tegen de laagste prijzen uiteraard, maar dat is Wal-Mart wel toevertrouwd.

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in