Overslaan en naar de inhoud gaan

Vraagtekens bij deal 3FM met Coca-Cola

De voorwaarden van een commerciële deal die 3FM met Coca-Cola heeft afgesloten, hebben vragen opgeroepen bij de politiek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanleiding is de komende -actie van 3FM, waarvoor de zender net als eerdere jaren in zee is gegaan met frisdrankgigant Coca-Cola.
Coca-Cola Nederland is een van de hoofdsponsors bij de jaarlijkse decemberactie van 3FM voor het goede doel. Daarom zou het concern volgens een e-mail die De Telegraaf in bezit heeft verantwoording aan de zender moeten afleggen over de omgang rond kersttijd met andere media, zoals Sky Radio.
De SP wil van staatssecretaris Van Bijsterveldt (Media) weten of die exclusiviteit wel in de haak is. Het Commissariaat voor de Media stelt namelijk strenge voorwaarden aan het sponsoren van evenementen door publieke omroepen. 'Sponsoring van goede doelen is prima, maar verder dient de publieke omroep onafhankelijk te zijn', vindt Van Dijk.
Robin de Bruijn van Coca-Cola bevestigt aan de krant dat een e-mail over de kwestie is verstuurd, maar stelt dat slechts uit eerbied is afgesproken om het mediaplan voor de komende feestdagen voor te leggen aan de radiozender. 'We hebben het te sterk uitgedrukt als we schrijven dat echt goedkeuring nodig is.'
3FM laat weten dat zelfs van een herenakkoord met de frisdrankenmaker geen sprake is. 'Wij leggen Coca-Cola niets op.' Volgens een zegsvrouw wordt ieder jaar netjes bij het Commissariaat ontheffing aangevraagd voor het evenement met het Glazen Huis.

related partner content for mobile comes here

Bron: De Telegraaf (Edwin van der Aa en Marcel Frost).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in