Vraagtekens bij deal 3FM met Coca-Cola
Aanleiding is de komende Serious Request-actie van 3FM, waarvoor de zender net als eerdere jaren in zee is gegaan met frisdrankgigant Coca-Cola.
Coca-Cola Nederland is een van de hoofdsponsors bij de jaarlijkse decemberactie van 3FM voor het goede doel. Daarom zou het concern volgens een e-mail die De Telegraaf in bezit heeft verantwoording aan de zender moeten afleggen over de omgang rond kersttijd met andere media, zoals Sky Radio.
De SP wil van staatssecretaris Van Bijsterveldt (Media) weten of die exclusiviteit wel in de haak is. Het Commissariaat voor de Media stelt namelijk strenge voorwaarden aan het sponsoren van evenementen door publieke omroepen. 'Sponsoring van goede doelen is prima, maar verder dient de publieke omroep onafhankelijk te zijn', vindt Van Dijk.
Robin de Bruijn van Coca-Cola bevestigt aan de krant dat een e-mail over de kwestie is verstuurd, maar stelt dat slechts uit eerbied is afgesproken om het mediaplan voor de komende feestdagen voor te leggen aan de radiozender. 'We hebben het te sterk uitgedrukt als we schrijven dat echt goedkeuring nodig is.'
3FM laat weten dat zelfs van een herenakkoord met de frisdrankenmaker geen sprake is. 'Wij leggen Coca-Cola niets op.' Volgens een zegsvrouw wordt ieder jaar netjes bij het Commissariaat ontheffing aangevraagd voor het evenement met het Glazen Huis.
Bron: De Telegraaf (Edwin van der Aa en Marcel Frost).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid