Overslaan en naar de inhoud gaan

Van der Laan: AH leider in multimediastrategie

Vorige week werd bekend dat de algemeen directeur van Albert Heijn, Sander van der Laan, promoveert naar de positie van coo van Ahold…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over AH Mobiel: ‘We zijn een paar jaar geleden met nul euro omzet begonnen. Nu is bellen al goed voor een omzet van 100 miljoen euro. De nieuwe Appie-app doet het goed. Hij is al meer dan 300 duizend gedownload. Met onze multimediastrategie is Albert Heijn wereldwijd marktleider. Ook bij campagnes kijken we naar een doorvertaling richting social media. Een voorbeeld hiervan is de inzet van Hyves en Facebook rond het WK voetbal met onze beesies. Zelfs in Amerika en Engeland zijn er geen supermarktketens die zover zijn met het gebruik van sociale media en apps op de iPhone en Android.’
Over het nieuwe vijfjarenstrategie- en marketingplan: ‘De online-investeringen zullen zeker gaan oplopen. Misschien gaat het wel meer richting click en minder richting brick.’

related partner content for mobile comes here

Over aanpassingen in de centrale aansturing: ‘We willen landelijk groot zijn, maar lokaal klein blijven en dicht bij de buurt staan. Bij Giant Carlisle heb ik gezien dat vestigingen in wijken waar veel Hispanics wonen een duidelijk andere invulling van de schappen hadden dan van winkels in blanke woonomgevingen. We willen meer gaan werken langs lijnen van etniciteit en geloof. Maar ook het winkelpersoneel is een afspiegeling van de buurt.’

Over de ‘groenheid’ van AH: ‘Al jaren geleden gingen hier in Zaandam stemmen op om oog te hebben voor het welzijn van dieren en natuur, en hoe we het milieu zo min mogelijk konden aantasten. Het leidde in 2009 tot de lancering van AH Puur & Eerlijk, en tot op de dag van vandaag groeit dat als een tierelier. We gaan nog een stap verder. Rond 2015 moeten alle producten in onze supermarkten zo duurzaam mogelijk zijn gemaakt. Ons doel is totale duurzaamheid voor Albert Heijn.’

Het hele interview met Sander van der Laan staat in nummer 10 van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week bij de abonnees op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in