Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw logo voor Gay Pride

Het Amsterdamse designbureau VBAT heeft een nieuwe visuele identiteit voor de Amsterdam Gay Pride (AGP) gecreëerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft VBAT benaderd om de nieuwe identiteit te creëren, omdat het voormalige ‘We Are’-logo (ontwikkeld door VBAT in 2008) in de toekomst zal worden gebruikt in een bredere context als keurmerk voor alle gay-evenementen in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe logo is opgebouwd uit een overlappende A, G en P, waarvan ‘de vormen verwijzen naar de bogen van de historische bruggen over de grachten van Amsterdam. Deze eenvoudige structuur, ondertekend met “Amsterdam Gay Pride” biedt een veelzijdig raamwerk waarin felle kleuren van de regenboog en patronen – die verwijzen naar kitsch en de populaire cultuur van Amsterdam – zijn toegevoegd om de zeggingskracht te vergroten’, aldus het persbericht, dat verder spreekt van een ‘fantastische uniciteit’ en ‘joie de vivre’.

‘Hoewel we het belang begrijpen van de regenboogvlag als homosymbool hebben we er vanaf het begin voor gekozen om een identiteit te creëren die al te veel visuele homoclichés omzeilt’, zegt VBAT lead creative Graham Sturt. ‘Door dit te doen hopen we op internationaal niveau een punt van verschil te maken voor Amsterdam Gay Pride als homo-event.’

De AGP vindt plaats van 27 juli tot 4 augustus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in