Overslaan en naar de inhoud gaan

NDFM: En de winnaar van de Financial Marketing Award is: Rabobank

En de winnaar is: wederom de Rabobank
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren was het weer zover. De Financieel Marketing Award 2008 werd uitgereikt in de Fabrique in Maarsssen.

related partner content for mobile comes here

De drie finalisten waren , Pure Life, en .

De presentatie van Ditzo draaide om klantvertrouwen en waarde toevoegen, zonder overigens daardoor meteen de duurste te worden. Al het voordeel wordt volgens Ditzo terug gegeven aan de klant. Hoe kan dat?

Er wordt bezuinigd op alles wat niet relevant is voor de klant, zoals bijvoorbeeld het afzien van een duur hoofdkantoor. De marketing campagnes draaiden in het eerste jaar vooral om het afzetten tegen Datzo. Nu de naamsbekendheid geregeld is zal de campagne zich vanaf nu richten op de inhoud van Ditzo.

Pure Life (Allianz) had een professioneel filmpje ter ondersteuning van hun case. De marketing case van Pure life is anders omdat deze eigenlijk niet primair gericht was op de eindgebruiker maar op de financieel adviseur.

Zonder de eindgebruiker uit het oog te verliezen want de filosofie van Pure life zelf draait wel helemaal om het belang van de consument. Het is life planning in plaats van product pushing. Producten mogen natuurlijk wel verkocht worden maar slechts in dienst van het doel van de consument.

En de derde marketing case was van de Rabobank. Karin Hille mocht de award in ontvangst nemen van de zeer enthousiaste Alfred Levi die haar graag feliciteerde.

De uiteindelijke winnaar werd in het zonnetje gezet voor de innnovatieve ontwikkelingen van de afgelopen jaren.

Het was dan ook eerder een oeuvreprijs dan een prijs voor een specifieke case in 2008. De Rabobank leek daarmee ook een beetje de opvatting te logenstraffen die deze dag wel vaker geventileerd werd. Namelijk dat alleen kleine organisaties innovatief zouden kunnen zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in