NDFM: En de winnaar van de Financial Marketing Award is: Rabobank


Gisteren was het weer zover. De Financieel Marketing Award 2008 werd uitgereikt in de Fabrique in Maarsssen.
De drie finalisten waren Ditzo, Pure Life, en de Rabobank.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe presentatie van Ditzo draaide om klantvertrouwen en waarde toevoegen, zonder overigens daardoor meteen de duurste te worden. Al het voordeel wordt volgens Ditzo terug gegeven aan de klant. Hoe kan dat?
Er wordt bezuinigd op alles wat niet relevant is voor de klant, zoals bijvoorbeeld het afzien van een duur hoofdkantoor. De marketing campagnes draaiden in het eerste jaar vooral om het afzetten tegen Datzo. Nu de naamsbekendheid geregeld is zal de campagne zich vanaf nu richten op de inhoud van Ditzo.
Pure Life (Allianz) had een professioneel filmpje ter ondersteuning van hun case. De marketing case van Pure life is anders omdat deze eigenlijk niet primair gericht was op de eindgebruiker maar op de financieel adviseur.
Zonder de eindgebruiker uit het oog te verliezen want de filosofie van Pure life zelf draait wel helemaal om het belang van de consument. Het is life planning in plaats van product pushing. Producten mogen natuurlijk wel verkocht worden maar slechts in dienst van het doel van de consument.
En de derde marketing case was van de Rabobank. Karin Hille mocht de award in ontvangst nemen van de zeer enthousiaste Alfred Levi die haar graag feliciteerde.
De uiteindelijke winnaar werd in het zonnetje gezet voor de innnovatieve ontwikkelingen van de afgelopen jaren.
Het was dan ook eerder een oeuvreprijs dan een prijs voor een specifieke case in 2008. De Rabobank leek daarmee ook een beetje de opvatting te logenstraffen die deze dag wel vaker geventileerd werd. Namelijk dat alleen kleine organisaties innovatief zouden kunnen zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid