Overslaan en naar de inhoud gaan

M. wijst bezoekers sekssites op dwangarbeid

Met een nieuwe campagne in de strijd tegen mensenhandel en gedwongen prostitutie richten het ministerie van Veiligheid en Justitie en Meld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bezoekers worden verleid te klikken op een filmpje dat lijkt te draaien om een striptease, maar al snel de keerzijde van prostitutie laat zien.

related partner content for mobile comes here

hoopt klanten van prostituees te wijzen op signalen van dwangarbeid (angst, blauwe plekken en geen werkplezier) en hen te bewegen melding te maken als ze het vermoeden hebben van gedwongen prostitutie.

Ook in 2006 en 2008 richtte M. zich samen met politie en justitie op prostitueebezoekers. Destijds voornamelijk via posters en advertenties. Die campagnes bleken succesvol. In 2006 leverde de campagne 120 meldingen op, in 2008 147. Het aantal slachtoffers van mensenhandel neemt nog steeds toe. Daarom besloten de partijen de campagne dit jaar nieuw leven in te blazen.

Naast het filmpje omvat de nieuwe aanpak ook een training voor hulpverleners, waarin hen wordt geleerd de signalen van gedwongen prostitutie te herkennen.

Guus Wesselink, directeur van M., verwacht dat de vernieuwde campagne het succes van de vorige edities overtreft. “We zijn nu expliciet aanwezig op de meestgebruikte websites voor prostitueebezoekers. Daar zit onze doelgroep.” (ANP)

Bekijk het campagnefilmpje:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in