Overslaan en naar de inhoud gaan

Interview: Jeroen Riemens van belmerk Bliep

Bliep is vandaag gelanceerd als mobiele provider voor en door jongeren. Zes vragen aan Jeroen Riemens, medeoprichter en lid van de 'Raad…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door Quinten van Hoogdalem, die stage loopt bij Adformatie.

related partner content for mobile comes here

De oprichters - een stel jongeren die de koppen bij elkaar hebben gestoken - kwamen op het idee voor Bliep omdat ze ontevreden waren over hoe het in de wereld gaat met telecom providers. Enkele weken geleden ging een online teasercampagne van start, bestaande uit en overom meer winst te maken en slechte bundels. Bliep doet hier niet aan mee. In een persconferentie vandaag benadrukten de initiatiefnemers eerst en vooral 'een eerlijke en transparante provider' te willen zijn.
Bliep hanteert hiertoe een makkelijk en overzichtelijk aanbod: voor 50 cent per dag ben je de hele dag online en kan je onbeperkt sms’en. Onbeperkt is ook echt onbeperkt en voor 25 cent per minuut kun je bellen. Het andere speciale aan Bliep is dat het opgezet is door en met jongeren en zij hierbij betrokken blijven.

Hoeveel klanten willen jullie bereiken en hoe snel?
JR: 'Alle jongeren in Nederland binnen een paar jaar.'

Doen jullie dit helemaal op eigen kracht of is er steun van een provider?
JR: 'De marketing doen we zelf. Maar we gebruiken het netwerk van T-mobile.'

Dat is toch ook een van die providers met trucjes?
JR: 'Maar dat geldt niet voor ons. Wij willen transparant en eerlijk zijn.'

Behalve dat eerlijk en transparant zijn, hoe gaan jullie de markt verder vernieuwen?
'Wij zijn simpel en wij blijven met innovatieve producten komen.

Zoals?
'Daarover mogen wij nog niet iets over zeggen.'

Kunnen we nog een campagne verwachten?
'Bliep wil goedkoop blijven, maar er komen zeker campagnes. Deze worden snel opgezet.'

Hoe weten we dat dit niet iets is dat eventjes komt en weer weg gaat?
'Dit gaat werken omdat wij een product hebben gemaakt dat jongeren willen, niet wat wat we denken dat ze willen. Daarvoor zijn de jongeren ook betrokken gebleven en hebben wij veel onderzoek gedaan.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in