Overslaan en naar de inhoud gaan

Game Vattenfall/Nuon rond elektrische auto

Vattenfall/Nuon, DDB en Tribal DDB Amsterdam lanceren een game rond de elektrische auto als onderdeel van een internationale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vattenfall/Nuon wil vol inzetten op het maken van e-mobility-oplossingen. Om dit onder de aandacht te brengen is een internationale naamsbekendheidcampagne ontwikkeld door DDB en Tribal DDB Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

De campagne start in Zweden, Duitsland en Nederland en is gebaseerd op 'informatie en activatie'. De kern van de campagne is de ;Pure Energy Challenge&; ">'Pure Energy Challenge' race - een ontwerpspel dat het belang van duurzame energie in vervoer onderstreept.

De Pure Energy Challenge is een online ervaring die gebruikers de kans biedt om een auto te ontwerpen die volledig draait op duurzame energie. De auto is gebouwd en gemaakt om te functioneren op drie bronnen: waterkracht, zonne-energie en windenergie. Het op maat gemaakte e-voertuig maakt gebruik van de natuurlijke weersomstandigheden als brandstof om te rijden. De weersvoorspelling die in het spel wordt gebruikt, is real-time gebaseerd op het werkelijke weer in heel Europa.

Milo van der Meij, Account Director, DDB Amsterdam: 'Als je een auto hebt ontworpen, kun je deelnemen aan de virtuele Pure Energy Challenge wedstrijd in heel Europa. Het selecteren van de juiste combinatie van onderdelen zal bepalen of je ver komt - of nergens. Hoe beter je let op het weer, hoe sneller je auto zal zijn. De voortgang van je virtuele creatie en die van je concurrenten kan je online en real time volgen.'

De online Pure Energy Challenge moet niet alleen het belang van duurzame energie in transport onder de aandacht brengen, maar ook de noodzaak voor uitmuntende techniek om elektrisch vervoer mogelijk te maken. De virtuele auto die als eerste de eindstreep door Europa haalt, wint prijzen gesponsord door Vattenfall.

Naast deze virtuele wedstrijd ontwikkelden DDB en Tribal DDB Amsterdam een waar e-mobiliteit voorbeelden zijn te vinden. Een van de duurzame oplossingen van Vattenfall/Nuon is de Volvo V60 Plug-in hybride auto, die een gevolg is van co-creatie tussen Volvo en Vattenfall. Naast de hybride auto, meldt Vattenfall/Nuon oplossingen te bieden voor het opladen van elektrische auto's thuis en op kantoor. 'De merkimago website verklaart de belofte van e-mobiliteit en brengt die oplossingen dichter bij de consument.'

De teaser:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Strategie: Han van Dijk, Ralf Hesen
Executive Creative Director: Chris Baylis
Creative Director: Olaf van der Geld
Copywriter: Justin Schoenmaker
Designers: Robbin Cenijn, David Navarro, Melanie Schaap
Account team: Milo van der Meij
Project Manager: Chantal Köster, Anna Mononen, Siebren Benedictus
Interactive Designer / UX: David Vogel, Joeri Kiekebosch
Producent: Fione van Wijk
Editor: Martin Heijgelaar
Digitale Productie: MediaMonks
Animatiestudio: Keytoon
Post-Productie: The Ambassadors
Audio Post-Productie: The Ambassadors
Sound design: Kox Muziek, Michel Sanchez-Infante
Vattenfall / Nuon: Stijn Rohof

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in