Game Vattenfall/Nuon rond elektrische auto


Vattenfall/Nuon wil vol inzetten op het maken van e-mobility-oplossingen. Om dit onder de aandacht te brengen is een internationale naamsbekendheidcampagne ontwikkeld door DDB en Tribal DDB Amsterdam.
De campagne start in Zweden, Duitsland en Nederland en is gebaseerd op 'informatie en activatie'. De kern van de campagne is de #039;Pure Energy Challenge' ">'Pure Energy Challenge' race - een ontwerpspel dat het belang van duurzame energie in vervoer onderstreept.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Pure Energy Challenge is een online ervaring die gebruikers de kans biedt om een auto te ontwerpen die volledig draait op duurzame energie. De auto is gebouwd en gemaakt om te functioneren op drie bronnen: waterkracht, zonne-energie en windenergie. Het op maat gemaakte e-voertuig maakt gebruik van de natuurlijke weersomstandigheden als brandstof om te rijden. De weersvoorspelling die in het spel wordt gebruikt, is real-time gebaseerd op het werkelijke weer in heel Europa.
Milo van der Meij, Account Director, DDB Amsterdam: 'Als je een auto hebt ontworpen, kun je deelnemen aan de virtuele Pure Energy Challenge wedstrijd in heel Europa. Het selecteren van de juiste combinatie van onderdelen zal bepalen of je ver komt - of nergens. Hoe beter je let op het weer, hoe sneller je auto zal zijn. De voortgang van je virtuele creatie en die van je concurrenten kan je online en real time volgen.'
De online Pure Energy Challenge moet niet alleen het belang van duurzame energie in transport onder de aandacht brengen, maar ook de noodzaak voor uitmuntende techniek om elektrisch vervoer mogelijk te maken. De virtuele auto die als eerste de eindstreep door Europa haalt, wint prijzen gesponsord door Vattenfall.
Naast deze virtuele wedstrijd ontwikkelden DDB en Tribal DDB Amsterdam een merkimago site waar e-mobiliteit voorbeelden zijn te vinden. Een van de duurzame oplossingen van Vattenfall/Nuon is de Volvo V60 Plug-in hybride auto, die een gevolg is van co-creatie tussen Volvo en Vattenfall. Naast de hybride auto, meldt Vattenfall/Nuon oplossingen te bieden voor het opladen van elektrische auto's thuis en op kantoor. 'De merkimago website verklaart de belofte van e-mobiliteit en brengt die oplossingen dichter bij de consument.'
De teaser:
Credits
Strategie: Han van Dijk, Ralf Hesen
Executive Creative Director: Chris Baylis
Creative Director: Olaf van der Geld
Copywriter: Justin Schoenmaker
Designers: Robbin Cenijn, David Navarro, Melanie Schaap
Account team: Milo van der Meij
Project Manager: Chantal Köster, Anna Mononen, Siebren Benedictus
Interactive Designer / UX: David Vogel, Joeri Kiekebosch
Producent: Fione van Wijk
Editor: Martin Heijgelaar
Digitale Productie: MediaMonks
Animatiestudio: Keytoon
Post-Productie: The Ambassadors
Audio Post-Productie: The Ambassadors
Sound design: Kox Muziek, Michel Sanchez-Infante
Vattenfall / Nuon: Stijn Rohof
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid