Welpies en Beesies populairste Oranje-promoties


De grootgrutter bezet de eerste en tweede plaats met respectievelijk de Welpies (2008) en Beesies (2010). De ranglijst is samengesteld door Trendbox en Activate&Co en is gebaseerd op onderzoek onder consumenten naar hun waardering voor Oranje en EK-acties. In de nieuwe Top 15 zijn de resultaten van vijf voorgaande EK/WK Oranje Barometer onderzoeken verwerkt.
Het WK2010 in Zuid Afrika is het best vertegenwoordigd met liefst zes Oranje acties gevolgd door het EK2000 in Nederland/België met drie activatie campagnes. Albert Heijn (Beesies) en Bavaria (Dutch Dress) zijn de hoogste nieuwkomers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHeineken doeet het goed met drie noteringen. Verder valt op dat vier biermerken de Top 15 hebben weten te bereiken in de afgelopen vijftien jaar. De meest succesvolle biermerken acties (Amstel bierkrat en Heineken hoed) dateren echter beide uit 2000.
Opvallend is dat in de Oranje TOP 15 Aller Tijden slechts drie bedrijven zijn vertegenwoordigd die official sponsor zijn van Oranje (Heineken, Nuon en Calve). De official sponsors van UEFA/FIFA ontbreken zelfs geheel.
Net buiten de Oranje Top 15 Aller Tijden vielen Blokker Brulshirt en Bavaria Leeuwenhose. De resultaten van het nieuwe Oranje Barometer onderzoek EK2012 zijn naar verwachting begin juni gereed. Op dit moment zijn al bijna honderd activatie campagnes geteld op de Oranjebarometer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid