Overslaan en naar de inhoud gaan

Omroepkiezer biedt kansen

Het brein achter het kieskompas is politicoloog André Krouwel van de Vrije Universiteit Amsterdam. De stellingen varieren van `Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het brein achter het is politicoloog André Krouwel van de Vrije Universiteit Amsterdam. De stellingen varieren van `Het is goed als een publieke omroep tegen heilige huisjes schopt´ en ´Met Nederlands belastinggeld moeten alleen programma's worden gemaakt over Nederland´ tot ´Ik kijk graag naar series op televisie´ of ´Ik kijk vooral televisie om me te amuseren´. Uiteindelijk rolt daar dan een score uit waarbij geplot wordt op de verticale as: van 'gematigd en verbindend' tot 'veranderingsgezind en provocerend' en de horizontale as: van 'informatief' tot 'entertainment'. Daar rolt dan een omroep bij die het best bij je past. Met een druk op de knop kun je daar vervolgens lid van worden.

related partner content for mobile comes here

Zendtijd en budgetten voor omroepen zijn gekoppeld aan ledentallen en daarom is het goed wanneer veel mensen een bewuste keuze maken voor een omroep en daar ook lid van worden. Uitgaande van de wenselijkheid van een dergelijk systeem van publieke omroepen vind ik dit een uitstekend initiatief. Het maakt kiezen voor de kijker misschien gemakkelijker en plaatst de omroepen in een duidelijker perspectief. Het laat ook zien dat de mogelijke fusies van AVRO en TROS en VARA en BNN qua positie in het assenstelsel niet de meest logische zijn. Opent het de weg naar andere samenwerkingen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in