krnwtr: merk voor Nederlands kraanwater


‘Door hippe en dure marketingcampagnes van onder andere Perrier, Spa en Evian, kopen we de laatste twee decennia liever plastic wegwerpflesjes’, zegt WeTapWater, terwijl Nederlands kraanwater lekker, gezond en veel goedkoper en duurzamer is.
De reden waarom het een merk voor kraanwater heeft ontwikkeld: ‘krnwtr’.
Tetsuro Miyazaki van WeTapWater: ‘In Nederland vult 86 procent van de vrouwen hun flesje opnieuw met kraanwater. Dat is beter dan een nieuw flesje kopen, maar onbewust blijven ze zo reclame maken voor de grote bronwaterfabrikanten. Zo krijgt kraanwater niet de waardering die het verdient. Door je plastic flesje in te ruilen voor een krnwtr-fles maak je een statement voor duurzaamheid, en stimuleer je je omgeving om hetzelfde te doen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMede-initiatiefnemer Tom Niekamp: ‘Bronwaterproducenten als Danone, Coca-Cola en Nestlé hebben budgetten waar wij niet eens van durven te dromen. Gebruik van sociale media, een eerlijk merk en door een mooi design van de krnwtr-producten, moet kraanwater net zo graag op tafel gezet worden als pakweg Perrier, Spa en Acqua Panne.’
Inmiddels zijn er bijna 12.000 fans op Facebook en schenken volgensWeTapWater steeds meer restaurants en bedrijven water uit krnwtr-karaffen. ‘We willen kraanwater in de horeca op de (menu)kaart krijgen, gratis of tegen een kleine vergoeding. Zo is het voor iedereen duidelijk’, zegt Niekamp.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid