Gekraakte oliebollenkraam
Er is natuurlijks niets nieuws aan: ieder jaar berichten de media over voornemens: meer sporten, stoppen met roken, meer voor jezelf opkomen, aardiger zijn, de juiste prioriteiten stellen, meer tijd voor het gezin. Als het aan de voornemens ligt, worden we engeltjes. Ieder jaar opnieuw ;-) Afvallen staat vaak op nummer 1.
Daar springen merken en bedrijven dan ieder jaar lustig op in. Zo ook dieetmerk Weight Care.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOm aandacht te generen voor het dieetmerk, ‘kraakte’ Weight Care vandaag een gebakkraam op het Marie Heinekenplein in Amsterdam en verpakte het in afzetlint. ‘De verleidingen zijn letterlijk uit het zicht gehaald voor een gezonde start van het jaar.’
Weight Care deed ook onderzoek onder 519 vrouwen over voornemens, afvallen en eetgewoonten.
Driekwart van de Nederlandse vrouwen wil in het nieuwe jaar ‘terugkeren naar de orde van de dag qua eetgedrag’. Tijdens de feestdagen heeft 49 procent van hen (veel) meer gegeten dan normaal. De grootste vrouwenverleiders op deze dagen zijn oliebollen, borrelhapjes en chocola, zo blijkt uit het onderzoek.
Voor de meeste vrouwen is het niet de eerste keer dat ze gezonde voornemens - afvallen, gezond eten en/of meer bewegen - hebben. 64 procent heeft eerder dit plan gehad, onder wie 13 procent zelfs ieder van de afgelopen vijf jaar.
Ondanks eerdere pogingen is de meerderheid (60 procent) optimistisch over de slagingskansen. Toch is ruim één op de drie sceptisch over een succesvolle afloop van de gezonde voornemens. Balen doen vrouwen vooral als het niet lukt om de goede voornemens te realiseren (42 procent). Teleurstelling voelt 29 procent. Twee op de tien is nuchter en doet het niet veel als het niet is gelukt. Op maandagen hebben Nederlandse vrouwen de meeste aandacht voor hun gezonde levensstijl of voornemens (20 procent).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid