Overslaan en naar de inhoud gaan

Co-creatie: Staatsloterij en de Spotify-oudejaarslijst

Vorige week heeft de Nederlandse Staatsloterij de ‘oudejaarslijst’ op Spotify gelanceerd, bedacht door .bone. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze kunnen tot en met 31 december samen deze oudejaarslijst samenstellen.

related partner content for mobile comes here

Gebruikers van Spotify kunnen via hun favoriete oudejaarsnummer opzoeken en toevoegen aan de Oudejaarslijst. Wie zijn nummer toevoegt, krijgt toegang tot de complete lijst.

Als je een nummer kiest, kun je via Twitter en Facebook aan vrienden laten weten welk nummer je aan de lijst hebt toegevoegd.

Volgens de bedenkers is het de eerste keer dat een Nederlandse adverteerder de API binnen Spotify gebruikt om samen met de gebruikers een muzieklijst te creëren. Het idee erachter is dat met de Oudejaarslijst de Staatsloterij de Oudejaarstrekking nog sterker aan oudejaarsavond wil verbinden en Nederland op de laatste dag van het jaar wil voorzien van een lijst met vrolijke muziek.

En, niet onbelangrijk: daarnaast bereikt de loterij van Nederland via nieuwe media als Spotify een doelgroep die steeds minder wordt bereikt via traditionele media.

Hiermee claimt de Staatsloterij het oudejaarsgevoel, aldus .bone. De lijst heeft binnen een paar dagen bijna 200 subscribers en bijna 500 nummers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in