Campagne ‘Geef hulpdiensten de ruimte’


De campagne richt zich op alle weggebruikers. Wanneer er geen file is, zal een hulpdienst links passeren. Bij files of drukte op de weg heeft de hulpdienst ruimte op de vluchtstrook. Op plekken waar geen vluchtstrook aanwezig hebben hulpdiensten moeite om druk verkeer te passeren. Dan zullen ze voortaan proberen tussen de meest linker rijstroken door het overig verkeer te passeren. De campagne moet weggebruikers bewust maken deze nieuwe aanpak en van de noodzaak ruimte te bieden.
De campagne loopt van 3 november 2008 tot en met 14 december 2008 via verschillende media. Daarnaast zal Rijkswaterstaat permanente borden plaatsen om weggebruikers te attenderen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne is onderdeel van de Van A naar Beter campagne ‘Filevermindering’. Deze campagne om op korte termijn de doorstroming van het verkeer te verbeteren richt zich op het gedrag van weggebruikers. Andere onderwerpen in deze campagne zijn h et opzoeken van een parkeerplaats bij blikschade en het gebruik van de spitsstrook bij drukte.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid