Overslaan en naar de inhoud gaan

Overlay-advertenties werken het beste met banners

Overlay-advertenties in online video’s werken het beste in combinatie met een banner. Zo blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteerders hebben bij een online video keuze uit verschillende advertentievormen: voor, na of in online video’s. Een pre-roll advertentie is nog interruptief, maar transparante advertentievormen die verschijnen terwijl de video doorspeelt, video-overlays, zijn ook in opkomst.

related partner content for mobile comes here

NeuroFocus (onderdeel van Nielsen Research) deed onderzoek naar de effectiviteit van overlay-advertenties in online video’s. Het bureau analyseerde de reacties van 40 mensen die overlay-advertenties en gewone banners bekeken op Youtube. De onderzoekers keken daarbij naar hersenactiviteit, oogbewegingen en huidreacties, maar ook naar emotionele binding en brand awareness.

Resultaten: de respondenten vinden de overlays met name ‘boeiend en uitnodigend’, en de advertentievorm scoort hoog op attentiewaarde en emotionele binding. Dat geldt voor verschillende uitingen van meerdere merken.

In combinatie met een banner scoort de overlay een 6.6 in effectiviteit, en dat is iets hoger dan wanneer men alleen banners heeft gezien (6.3).De brand awareness is ook hoger als beide advertentievormen worden gecombineerd. Wat de effectviteit van overlays ten opzichte van pre-rolls is, is helaas niet onderzocht.

Youtube kwam vorig jaar augustus voor het eerst met overlay-mogelijkheden, die eenvoudig door de kijker weggeklikt konden worden. Nu heeft Google dit veranderd: als een kijker de advertentie wil overslaan, verschijnt een post-roll.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in