Overslaan en naar de inhoud gaan

De Slegte verandert van gezicht

Boekhandel De Slegte ondergaat een metamorfose.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De huisstijl is gemoderniseerd, vinden ze zelf, het logo 'heeft frisse kleuren gekregen en de winkelindeling is verbeterd'.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe huisstijl is voor het eerst te zien op 15 november tijdens de opening van de eerste vernieuwde winkel in Den Haag.

De boekhandelaar schrijft: 'De Slegte nieuwe stijl' combineert oude en nieuwe elementen waardoor een eigentijdse winkel is ontstaan zonder het 'De Slegte gevoel' ? de passie voor boeken ? te verliezen.

'Aan de transformatie van de winkels is een boeiend proces voorafgegaan', aldus Ron Mulders, directeur van De Slegte.

'We hebben te maken met een snel bewegende markt, waarin het leesgedrag verandert en de internetverkoop toeneemt. Na een gedegen marktanalyse en intensief onderzoek naar de wensen van onze klanten, hebben we heldere keuzes gemaakt voor de winkels en ons assortiment.

'Deze zijn doorvertaald naar een geheel vernieuwd winkelconcept. Het nieuwe logo (zie boven) is het sluitstuk van deze metamorfose en staat symbool voor ons totale veranderingsproces.'

Het oude logo zag er zo uit:

Is het nog op tijd?

Internet heeft De Slegte te lang genegeerd en winkels werden gesloten.

De veranderingen vallen ook wel weer mee: 'De stijlvolle en karakteristieke letters van het logo (de initialen van oprichter Jan de Slegte) zijn gehandhaafd, maar hebben een moderner jasje gekregen. De kleuren van het logo zijn getransformeerd naar een warmer paars en geel.

'De initialen worden nu omarmd door een letterpatroon dat aangeeft waar de Slegte voor staat: een winkel voor de echte boekenliefhebber. '

Ok, wat is er nieuw aan de winkel?

'Wat onderscheidend is voor De Slegte is onder meer de inkoop van tweedehands boeken van particulieren in de winkel. De inkoopbalie staat daarom in het hart van de nieuwe winkel. Het assortiment wordt door deze continue inkoop voortdurend ververst.

'Nieuwe aanwinsten en bijzondere boeken krijgen in de nieuwe winkel extra aandacht. Naast deze nieuwe presentatie is de vernieuwde winkel logischer ingedeeld en geordend. Alle boeken ? tweedehands, antiquarische en ramsj ? zijn ondergebracht in zeven hoofdrubrieken, waardoor klanten op één plaats in de winkel alle boeken binnen die hoofdrubriek kunnen vinden.'

Wordt Bol.com hier bang van?

De Slegte: 'Het resultaat van de metamorfose is een eigentijdse boekenwinkel die qua inrichting en indeling helemaal aansluit op de wensen van deze tijd. Een plek waar de echte liefhebber van boeken optimaal nieuwe boeken kan ontdekken.'

De komende tijd wordt het nieuwe winkelconcept in Den Haag getest en daar waar nodig aangepast, voordat ook andere winkels aan bod komen.

De Slegte is ruim honderd jaar geleden opgericht door Jan De Slegte. Inmiddels is de onderneming uitgegroeid tot een bedrijf met 27 winkels in Nederland en België.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in