Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede doelen zien allochtonen over het hoofd

Goede doelen zouden jaarlijks tientallen miljoenen euro's meer kunnen binnenhalen als ze ook bij allochtone Nederlanders zouden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor die studie werden Surinamers, Ghanezen, Antillianen, Turken en Marokkanen geïnterviewd. Nu doen charitatieve instelllingen vooral een beroep op de blanke middenklasse. Daardoor lopen de liefdadigheidsorganisaties veel geld mis. De reden dat liefdadigheidsorganisaties allochtone Nederlanders overslaan, is dat ze denken dat die weinig geld willen of kunnen uitgeven. Uit het onderzoek van Carabain blijkt echter dat migranten wel degelijk geld willen doneren aan goede doelen. Ze zijn vooral gulle gevers als het gaat om organisaties die actief zijn op het gebied van religie of gezondheid. Uit eerder onderzoek bleek als eens dat de eerste generatie migranten vooral geld stuurt naar het land van herkomst, maar dat de tweede generatie het liefste doneert aan goededoelenorganisaties. (ANP)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in