Overslaan en naar de inhoud gaan

Booming business

De meeste marketeers steken niet graag energie in campagnes die zich richten op vrouwen van vijftig-plus. 'Geen eer aan te behalen,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze heeft geen iPod en ook geen Xbox, draagt geen Nikes of sweatshirts met gewaagde teksten en ze weet het verschil niet tussen Nelly en Nelly Furtado. Toch is ze met afstand de biggest spender van alle soorten consumenten: de vrouw van rond de vijftig. Een klein groepje avantgardemarketeers heeft dat al een tijdlang in de gaten en richt zich met veel succes op het vrouwelijke deel van de babyboomergeneratie. Hun geheim? Ten eerste: ze stellen de mens en niet het product centraal. Ten tweede: ze leggen de nadruk op empathie, niet op rivaliteit. Ten derde: ze schetsen een authentiek beeld van hun doelgroep (assertief, vol zelfvertrouwen en ruimdenkend). Extra tip: nooit praten over ‘oud’, maar over ‘ouder’.

related partner content for mobile comes here

Bron: Fast Company

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in