Bijsluiter bij sigaretten Philip Morris


In een advertentie op 9 april kondigde algemeen directeur G. Verpaalen de komst van debijsluiter aan. "Mensen verwachten dat tabaksfabrikanten informatie verstrekken over degezondheidseffecten van roken," zegt hij daarin.
Volgens een woordvoerder van het tabaksbedrijf zal de bijsluiter bij de meeste merken vanPhilip Morris, zoals Marlboro en Chesterfield, vanaf volgende week worden ingevoerd.Uiteindelijk krijgen rokers in 160 landen op die manier voorlichting.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSStivoro, de organisatie die voorlicht over de gezondheidsrisico's van roken, noemt de bijsluitereen marketingtruc en kwalijk. Een woordvoerster wijst op de juridische procedure die het bedrijftegen de Nederlandse staat is begonnen. Die is gericht tegen de invoering van EU-maatregel voorsigarettenleveranciers om klanten informatie over de ingrediënten te geven. "Het is tochmerkwaardig dat juist Philip Morris nu met een bijsluiter komt".
Volgens de zegsman van het bedrijf is die zaak echter gericht tegen de plicht om de receptuurvan de diverse sigarettenmerken te vermelden. "Wij vinden dat een bedrijfsgeheim".
In de bijsluiter staan overigens niet alle stoffen vermeld omdat dit volgens de woordvoerder"technisch niet mogelijk is." Wel wordt de roker verwezen naar bijvoorbeeld internet. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid