Klant wil reisje naar de maan


Programma’s voor klantenbinding worden doorgaans vol ambitie opgezet. Maar de resultaten vallen vaak tegen. Dat komt omdat bedrijven teveel van zichzelf uitgaan. Ze staan er onvoldoende bij stil dat de klant al wordt overstelpt door klantenkaarten en loyaliteitsprogramma’s. Waar de klant behoefte aan heeft, is helderheid en eenvoud. Hij heeft liever één klantenprogramma van meerdere aanbieders. Te verwachten valt dan ook dat het aantal Air Miles-achtige programma’s toeneemt. Ook zullen de premies exclusiever worden. Nu zijn veel kadootjes nogal standaard: aantrekkelijke kortingen, reisjes. Om de bijzondere band tussen bedrijf en klant te laten zien, zijn bijzondere premiums vereist. Dat geldt natuurlijk vooral voor het topsegment van de klanten. Wat te denken van een golfclinic met Tiger Woods, backstage-kaarten voor een optreden van Robbie Williams, of, in de wat verdere toekomst, een tripje naar de maan? Het kost wat, maar dit soort premiums zal de klant nooit meer vergeten.
Bron: Direct Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid