Overslaan en naar de inhoud gaan

Wet maakt einde aan kredietenreclame

Reclames voor zogenaamd goedkope kredieten, die na aanschaf allesbehalve voordelig blijken te zijn, worden volgend jaar niet meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wet kan per januari 2005 in werking treden, zo meldt De Telegraaf. Daardoor kan toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) hardhandig optreden tegen overtreders, stellen Dirk Schoenmaker en Ingeborg Hoogendijk van het ministerie van Financiën. Zij zijn verantwoordelijk voor de totstandkoming van de Wfd, die eerder deze week naar de Tweede Kamer werd gestuurd.

related partner content for mobile comes here

Het belangrijkste van de wet is dat het alle financiële dienstverleners controleerbaar deskundig en betrouwbaar wil laten zijn. Het gaat daarbij om verkopers van onder meer pensioenen, hypotheken, verzekeringen en kredieten. Ook een belangrijk onderdeel uit de nieuwe wet is dat tussenpersonen een nauwkeurig bepaalde zorgplicht hebben ten aanzien van hun klanten en die niet kunnen afschuiven op bijvoorbeeld de verzekeraar voor wie ze het product in de markt zetten.

Wanneer de Wfd is ingevoerd, staat de hele financiële markt onder toezicht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in