Overslaan en naar de inhoud gaan

Het merk moet op de balans

Hoewel merken in veel bedrijven een groot deel van de ondernemingswaarde uitmaken, zijn ze meestal niet op de balans terug te vinden. Vanaf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste ondernemers weten weliswaar heel goed wat merken betekenen voor het succes van hun bedrijf, maar ze slagen er niet in om de waarde van hun merk(en) in geld uit te drukken. Binnenkort zullen ze echter - in bepaalde gevallen - wel móeten. De Europese Unie heeft namelijk bepaald dat met ingang van volgend jaar in elk geval bij fusies en overnames de merkwaarde op de balans dient te worden gezet, en waarschijnlijk zal die verplichting op niet al te lange termijn nog worden uitgebreid tot andere situaties. Inmiddels zijn er, zowel vanuit de marketingdiscipline als door financiële professionals, de nodige modellen ontwikkeld om de merkwaarde te berekenen. Dat levert meteen een nieuw probleem: de ‘Qual der Wahl’ zoals de Duitsers zeggen. Gelukkig is er – ook in Duitsland – een groep wetenschappers bezig om uit al die verschillende modellen één uniforme, praktisch bruikbare waarderingsstandaard voor merken te destilleren.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in