Abri’s schenken Senseokoffie
Philips en Douwe Egberts brengen op deze manier de nieuwe Senseo Limited Edition onder de aandacht. Het gaat om een in rood uitgevoerde Senseo in een gelimiteerde oplage.
Op twee locaties, namelijk station Amsterdam Amstel en Utrecht Vredenburg, werken de Senseo koffiezetapparaten ook echt. Het is overigens voor het eerst dat een reclame-uiting in een abri een driedimensionaal karakter krijgt. En de voorbijganger ook iets tastbaars meegeeft. De uitingen zijn in samenwerking met JC Decaux ontwikkeld.
Volgens Martijn Smelt, marketingmanager Dap Nederland, toont Philips met deze actie dat het andere marketingpaden is ingeslagen. ‘We wilden niet zomaar wat abriplekken inkopen, maar er ook echt iets meedoen. Senseo is een innoverend concept, dus horen we er ook vernieuwde marketing op los te laten. En omdat Senseo inmiddels bij iedereen bekend is ‒ 1 op de 3 huishoudens heeft al een apparaat ‒ kan er ook een ludieke invulling aan worden gegeven.’
De ontwikkeling van de campagne heeft veel voorbereiding gekost. Smelt: ‘Een koffiezetapparaat in een onbewaakte vitrine maakt de abri vandaalgevoelig. Daarbij waren er speciale vergunningen nodig van de gemeente. Het gaat om de openbare ruimte en dan moet je de garantie geven dat het geen rommeltje wordt.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe campagne voor de Limited Edition Rode Senseo wordt ondersteund door paginagrote advertenties in diverse landelijke dagbladen op 9 april. Op zaterdag 10 april ‒ vlak voor Pasen ‒ houdt Senseo tevens een zoekactie naar de rode koffiezetter in duizend filialen van electro- en huishoudspeciaalzaken. Wie een rode Senseo in de winkel vindt, mag hem gratis mee naar huis nemen. Afsluitend verschijnen op 30 april Senseo abri's in Koninginnedagstijl en worden er Senseo koffiedemonstraties gehouden in Groningen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid