Overslaan en naar de inhoud gaan

Philip Morris communiceert bijsluiter

Philip Morris stopt in het vervolg een bijsluiter in de pakjes sigaretten. Dat laat de sigarettenfabrikant vandaag weten in onder meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de bijsluiters krijgen rokers onder andere informatie over de schadelijkheid van roken en stoffen die in de sigaretten zijn verwerkt. In de dagbladadvertentie kondigt algemeen directeur Guust Verpaalen de komst van de bijsluiter
aan. ‘In deze folders komen verschillende onderwerpen over roken aan de orde’, zegt hij daarin. ‘Ingrediënten in sigaretten, dat veilige sigaretten niet bestaan, dat roken schadelijk en verslavend is en dat rokers niet moeten denken dat sigaretten met een lager teergehalte veiliger zijn of helpen bij het stoppen met roken.’

related partner content for mobile comes here

‘Daar is overigens niets nieuws aan’, gaat hij verder. ‘Wij zeggen dit al een aantal jaren. Wél nieuw is de manier waarop wij hierover communiceren. Deze nieuwe aanpak wordt door Philip Morris International wereldwijd ingevoerd.’

Verpaalen zegt dat er naast de informatiefolders advertenties zullen verschijnen in dagbladen. Ook komen er brochures op plaatsen waar sigaretten worden verkocht. ‘Wij blijven luisteren naar en reageren op verwachtingen uit onze samenleving.’

Stivoro, de organisatie die voorlicht over de gezondheidsrisico's van roken, noemt de bijsluiter een marketingtruc en kwalijk. Een woordvoerster wijst op de juridische procedure die het bedrijf tegen de Nederlandse staat is begonnen. Die is gericht tegen de invoering van EU-maatregel voor sigarettenleveranciers om klanten informatie over de ingrediënten te geven. ‘Het is toch merkwaardig dat juist Philip Morris nu met een bijsluiter komt', zegt ze tegen het ANP. Maar volgens de zegsman van het bedrijf is die zaak gericht tegen de plicht om de receptuur van de diverse sigarettenmerken te vermelden. ‘Wij vinden dat een bedrijfsgeheim'.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in