70% Europese marketers verhoogt interactief budget
Marketers in Europa voorspellen een groei in het interactieve budget van 18% in 2009, +21% in 2010 and +15% in 2011. Slechts 8% van alle marketers vreest dat zijn of haar budget verlaagd wordt.
Indien we de vraag stellen of de Europese marketer tevreden is van het resultaat dat hij of zij uit zijn interactief budget haalt, dan is 84% heel tevreden en verzekert ook dat het een grote rol te spelen heeft in de toekomst. 4% van de ondervraagden zegt dat het geen goede manier is van publiciteit voeren.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe traditionele kanalen verliezen slag!
37% van alle marketers duiden aan dat een deel van het TV budget naar online gegaan is, 32% van kranten, 46% van magazines en 29% denken dat het budget van DM verlaagd is en dat deel naar online ging. Kortom, we zien een duidelijke shift van de traditionele kanalen naar de online wereld.
En niet alleen de online wereld profiteert van deze shift, mobile budgets worden ook drastisch verhoogd. 30% van alle europese marketers plaatsen nu al mobile advertising in al hun interactieve budgetten.
Naar welke doelgroepen gaat dat extra budget
We zien duidelijk dat de doelgroep 25 - 45 jaar, voor meer dan 50% van het extra budget krijgen. Maar de doelgroep 45-54 is duidelijk ook "on the rise", met een verhoging van meer dan 10%
Welke interactieve media zijn de winnaars:
64% search
46% Email
41% Display
35% video
25% Behavior marketing
Je kan het volledige report hier downloaden
Enkele van de deelnemende bedrijven:
20th Century Fox, 3suisse, Activision, Burger King, Carrefour, Chevrolet, Citibank, Cooperative, Danone, Delta Lloyd, Deutsche Bank, Dexia Bank, Diageo, Ferrero, Ford, Germanwings, Henkel, Heinz, ING Direct, John Lewis, Kraft Foods, L'Oréal , La Coste, Mars, Mastercard, Nestle, Nissan, Orange, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Santander, Siemens, Sony, Telefonica, VisitBritain, Vodafone, Warner Bros
-------------------------------
Door: Hans Smellinckx
www.onlinemarketingmanager.be
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid