Overslaan en naar de inhoud gaan

70% Europese marketers verhoogt interactief budget

Volgens de Ad Barometer van het EIAA, European Advertising Agency, verhoogt meer dan 70% van alle marketers in Europa (studie uitgevoerd in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketers in Europa voorspellen een groei in het interactieve budget van 18% in 2009, +21% in 2010 and +15% in 2011. Slechts 8% van alle marketers vreest dat zijn of haar budget verlaagd wordt.

related partner content for mobile comes here

Indien we de vraag stellen of de Europese marketer tevreden is van het resultaat dat hij of zij uit zijn interactief budget haalt, dan is 84% heel tevreden en verzekert ook dat het een grote rol te spelen heeft in de toekomst. 4% van de ondervraagden zegt dat het geen goede manier is van publiciteit voeren.

De traditionele kanalen verliezen slag!

37% van alle marketers duiden aan dat een deel van het TV budget naar online gegaan is, 32% van kranten, 46% van magazines en 29% denken dat het budget van DM verlaagd is en dat deel naar online ging. Kortom, we zien een duidelijke shift van de traditionele kanalen naar de online wereld.

En niet alleen de online wereld profiteert van deze shift, mobile budgets worden ook drastisch verhoogd. 30% van alle europese marketers plaatsen nu al mobile advertising in al hun interactieve budgetten.

Naar welke doelgroepen gaat dat extra budget

We zien duidelijk dat de doelgroep 25 - 45 jaar, voor meer dan 50% van het extra budget krijgen. Maar de doelgroep 45-54 is duidelijk ook "on the rise", met een verhoging van meer dan 10%

Welke interactieve media zijn de winnaars:
64% search
46% Email
41% Display
35% video
25% Behavior marketing

Enkele van de deelnemende bedrijven:

20th Century Fox, 3suisse, Activision, Burger King, Carrefour, Chevrolet, Citibank, Cooperative, Danone, Delta Lloyd, Deutsche Bank, Dexia Bank, Diageo, Ferrero, Ford, Germanwings, Henkel, Heinz, ING Direct, John Lewis, Kraft Foods, L'Oréal , La Coste, Mars, Mastercard, Nestle, Nissan, Orange, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Santander, Siemens, Sony, Telefonica, VisitBritain, Vodafone, Warner Bros

-------------------------------

Door:

www.onlinemarketingmanager.be

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in