Experimenteren met Coveritlive
We zijn sinds gisteren aan het stoeien met een leuke nieuwe tool op Molblog: Coveritlive. Een dienst waarmee je alle tweets over een evenement vangt, zodat mensen die er niet zijn, toch een indruk kunnen krijgen van wat er zich afspeelt.
Gisteren trapten we af met het internationale evenement Ad:tech San Francisco. Lezers konden de indrukken van Yuri van Geest, Lisa Dijkstra en Jeroen de Bakker lezen. De drie bezochten onder andere de presentatie van Jason Killar (CEO Hulu). Ze maakten geen integraal verslag, maar deelden hun persoonlijke ervaringen in ‘real-time’. En dat leverde een aantal interessante observaties op.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuDe conclusie van @lisadijkstra bijvoorbeeld: 'Main message ad:tech SF2009:User generated content, user mapping, user involvement, user engagement: user is king'.
En af en toe voegde ik een link naar een video toe, of plaatste een polletje naar aanleiding van de observaties.
En je kon de tweets lezen van alle Ad:tech bezoekers die de code #adtechsf in hun tweets hadden gezet. En dat waren er veel, heel veel...
Het maakte het wat onoverzichtelijk.
Het is daarnaast leuk om observaties van anderen te lezen, maar beter als je zelf ergens je mening over kunt vormen. En ik heb na een avondje tweets nog geen idee wat de sprekers eigenlijk gezegd hebben. Daar moet ik toch echt eerst een video voor bekijken, of een verslag over lezen.
Gelukkig kreeg je daar gisteren ook toegang toe, middels de linkjes die twitteraars toevoegen. Lezers kunnen bijvoorbeeld terecht op Adverblog, dat wordt gevuld door Adrants. En ook op Youtube is het nodige te vinden.
Mijn eerste conclusie: Coveritlive is prima om een indruk te krijgen van wat mensen meemaken op zo’n dag, maar voor een groot event als Ad-tech is het eigenlijk teveel. Volgende keer iets kleiners als Marketinglive!.
Wat vinden jullie?
Vanavond start de laatste dag (ochtend) van het congres, ook weer met Coveritlive. De beurs is dan al voorbij, dus dat betekent minder twitteraars. Wellicht dat dat ook een ander beeld gaat opleveren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid