Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw: marketingbureau voor 50plussers

Het nieuw opgerichte bureauvijftig gaat zich richten op de 5,7 miljoen 50plussers die Nederland rijk is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuw opgerichte gaat zich richten op de 5,7 miljoen 50plussers die Nederland rijk is.

related partner content for mobile comes here

Een doelgroep die in 2020 maar liefst 7 miljoen ouderen groot is, aldus de oprichters Arjan in ’t Veld (), Martijn de Haas en Dick Vos.

Slechts 10 procent van alle marketingbudgetten gaat naar deze doelgroep, zo rekende In ‘t Veld uit: ’90 procent dus niet. Die besteden bureaus en adverteerders aan de doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar. En dat terwijl de doelgroep 50plus commercieel en sociaal gezien heel actief is en meer dan interessant. 74 procent van alle particuliere auto’s wordt door hen gekocht. 90 procent gaat 2 of meer keer per jaar op vakantie en 50 procent boekt die vakantie nu al via internet. 71 procent zegt zelfs niet meer zonder computer te kunnen.’

Bureauvijftig belooft niet alleen naar het product en de dienst te kijken, maar ook naar alle procedures er om heen. Vos: ‘Veel communicatie is voor de doelgroep onbegrijpelijk. Dat geldt ook voor gebruiksaanwijzingen, uitleg over aansluiten van apparatuur, techniek, ingewikkelde telefooncentrales met de bekende knoppentechniek en “strangers in the night”-muziek als u even moet wachten.’

De eerste opdrachtgevers zijn onder andere Plus Magazine, Univé, Rabobank en de gemeentes Capelle aan den IJssel en Dordrecht.

Andere bureaus die zich op de ouderendoelgroep richten zijn onder andere en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in