Nieuw: marketingbureau voor 50plussers
Het nieuw opgerichte bureauvijftig gaat zich richten op de 5,7 miljoen 50plussers die Nederland rijk is.
Een doelgroep die in 2020 maar liefst 7 miljoen ouderen groot is, aldus de oprichters Arjan in ’t Veld (Mokkamarketing), Martijn de Haas en Dick Vos.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaSlechts 10 procent van alle marketingbudgetten gaat naar deze doelgroep, zo rekende In ‘t Veld uit: ’90 procent dus niet. Die besteden bureaus en adverteerders aan de doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar. En dat terwijl de doelgroep 50plus commercieel en sociaal gezien heel actief is en meer dan interessant. 74 procent van alle particuliere auto’s wordt door hen gekocht. 90 procent gaat 2 of meer keer per jaar op vakantie en 50 procent boekt die vakantie nu al via internet. 71 procent zegt zelfs niet meer zonder computer te kunnen.’
Bureauvijftig belooft niet alleen naar het product en de dienst te kijken, maar ook naar alle procedures er om heen. Vos: ‘Veel communicatie is voor de doelgroep onbegrijpelijk. Dat geldt ook voor gebruiksaanwijzingen, uitleg over aansluiten van apparatuur, techniek, ingewikkelde telefooncentrales met de bekende knoppentechniek en “strangers in the night”-muziek als u even moet wachten.’
De eerste opdrachtgevers zijn onder andere Plus Magazine, Univé, Rabobank en de gemeentes Capelle aan den IJssel en Dordrecht.
Andere bureaus die zich op de ouderendoelgroep richten zijn onder andere Rijp en Agewise.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid