Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Paint Wizard Pro misleidend

De tv-reclame van Tel Sell voor het verfrollersysteem Paint Wizard Pro is misleidend, zo meldt de Reclame Code Commissie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om een reclame waarin een milieuvervuilende handeling, te weten het onder de kraan schoonmaken van een verfroller, wordt getoond. Volgens artikel 10.1 lid 2 van de Wet Milieubeheer is het verboden om 'zodanige handelingen met betrekking tot afvalstoffen te verrichten of na te laten dat daardoor nadelige gevolgen voor het milieu kunnen ontstaan'.

related partner content for mobile comes here

Volgens de reclamecode mag je bij het aanprijzen van de Paint Wizard Pro verfroller niet als voordeel naar voren te brengen dat deze gemakkelijk is schoon te maken door de roller gewoon onder de kraan te houden, zonder daarbij tot uitdrukking te brengen dat dit een (bij wet) verboden handeling is.

Ook mag je volgens de Milieu Reclame Code in reclame geen vermijdbaar milieu-onvriendelijk gedragen ten voorbeeld worden gesteld. Aangezien de RCC Tel Sell al eerder naar aanleiding van een vergelijkbare uiting heeft aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, heeft zij besloten deze uitspraak openbaar te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in